اینترنت

اختلال و قطعی موقت در اینترنت بعضی شهرها

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد احسان خرامید، در صفحه خود درباره جدیدترین اخبار اینترنت و بروز قطعی در شهرهای گنبدکاووس، نیشابور، آمل و… گفت: به منظور توسعه تجهیزات شبکه اینترنت کشور در ساعات ابتدایی بامداد روز چهارشنبه 5 مهرماه بعضی از این سرویس‌ها به طور موقت قطع خواهند شد. در بعضی مناطق نیز سرعت اينترنت با کندی مواجه خواهد شد. وی افزود که این اتفاق ربطی به اختلال و قطع اينترنت به طور دائم ندارد و پس از انجام تعمیرات لازم، شرایط نت به حالت اولیه بازمی‌گردد.

زمان اجرای طرح اینترنت ملی

در تازه‌ترین اخبار اینترنت ملی عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات از اجرای این طرح تا پایان سال ۱۴۰۴ خبر داد. وزیر ارتباطات در ادامه این خبر گفت تصور اشتباهی از اجرای شبکه ملی اطلاعات در ذهن جامعه ما شکل گرفته و افراد از قطعی نت پس از اجرای این طرح هراس دارند. چیزی که در خبرهای مربوط به اعتراضات نیز مشاهده کردیم. این در حالی است که مقصود از راه‌اندازی این شبکه ارائه خدمات اینترنتی پرسرعت در مرزهای جمهوری اسلامی است. یکی از اهداف این طرح ملی تضمین کیفیت و امنیت به مردم کشورمان است.

دسترسی بیش از 13 هزار خانوار استان سیستان و بلوچستان به اینترنت

با افتتاح بیش از ۱۲۳ پروژه ارتباطی در هفته دولت، دسترسی بیش از ۱۳ هزار خانواده روستایی در استان سیستان و بلوچستان به اینترنت به واقعیت پیوست. نیک محمد بلوچ زهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، اعلام کرد که این تدابیر و پروژه‌ها به تعداد زیادی از مناطق روستایی در این استان امکان دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت را فراهم آورده و نقش مهمی در کاهش شکاف دیجیتالی و ارتقاء کیفیت زندگی مردم روستاها ایفا می‌کند.

آیا قیمت تعرفه های اینترنت افزایش پیدا می‌کند؟

با توجه به منع قانونی در بودجه سال ۱۴۰۰، اپراتورها امکان افزایش تعرفه‌های اینترنت را ندارند، و این موضوع به تأیید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز رسیده‌است. او تأکید کرد که اپراتورها بدون هماهنگی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حق افزایش تعرفه را ندارند. سازمان تنظیم مقررات به عنوان نهاد قانونی مسئول رصد و ارزیابی تعرفه‌های اپراتورها و اعلام موارد مغایر با قوانین تعیین‌شده عمل می‌کند و در صورت لزوم تعرفه‌های جدید را با توجه به افزایش تورم و نیازهای توسعه شبکه تنظیم می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی