سفر و گردشگری

پیست اسکی خوشاکو + تجربه لذت بردن از این ورزش زمستانی

پیست اسکی خوشاکو

ارومیه در فصل زمستان جاذبه هایی دارد و با داشتن پیست اسکی خوشاکو یکی از بهترین مکان‌های گردشگری ارومیه و برای داشتن تفریحاتی هیجان انگیز است. این پیست  اسکی تنها پیست اسکی استان آذربایجان غربی است.  می خواهیم درباره پیست اسکی خوشاکو در ارومیه حرف بزنیم، در ادامه کوه بیست را دنبال کنید.

پیست خوشاکو از قطب های ماجراجویی در شمال غرب ایران است. این پیست حدود۵۰ هزار متر مربع مساحت دارد و با داشتن پوشش گیاهی غنی حتی در فصل تابستان هم می‌تواند به پیست اسکی روی چمن تبدیل شود.

با مجله خبری ارومیه ایتوک همراه باشید.

مسیر دسترسی

مسیر رسیدن به  پیست اسکی آسفالت است و می توانید راحت با ماشین شخصی خود را به این مکان برسانید. پیست خوشاکو درروزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۶ در جریان است و می‌توانید در آن وسایل مربوط به اسکی را با قیمت مناسب تهیه و خریداری کنید.

این پیست زیبا موقعیت خاصی دارد اما مدت هاست که مورد بی مهری قرار گرفته است، اگر ساخت هتل و ایجاد امکانات برای اسکان اسکی بازان می تواند رونق این منطقه را افزایش دهد. البته این منطقه دارای هتلی با قدمت 25 سال است که به دلیل فرسودگی نمی تواند پاسخگوی نیازها باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد باغ بهشت ارومیه به این بلاگ مراجعه کنید.

پیست-اسکی-خوشاکو

آدرس

پیست اسکی خوشاکو در 30 کیلومتری غرب ارومیه در استان آذربایجان غربی قرار دارد. این پیست در منطقه پوشیده از برف راجان واقع شده است.

امکانات جذاب پیست خوشاکو

پیست خوشاکو علاوه بر شیب مناسب و منظره ای زیبا دارای امکاناتی نظیر سه تله اسکی و یک تله اسکی آموزشی می باشد. این پیست اسکی تجهیزات اسکی را نیز با قیمت مناسب اجاره می کند. در پایین پیست رستورانی وجود دارد که چند ساندویچ ساده، چای و نسکافه به مشتریان ارائه می دهد. علاوه بر این، یک سرویس بهداشتی نیز در این مکان وجود دارد.

در نزدیکی پیست خوشاکو هتلی وجود دارد که محل اقامت گردشگران و ورزشکاران را فراهم می کند. بنابراین اسکی بازان و مربیان به راحتی می توانند در این هتل اقامت کنند.

پیست اسکی خوشاکو + تجربه جذاب از ورزش اسکی

ارومیه در فصل زمستان جاذبه هایی دارد و با داشتن پیست اسکی خوشاکو یکی از بهترین مکان‌ها برای داشتن تفریحاتی هیجان انگیز است. این پیست  اسکی تنها پیست اسکی استان آذربایجان غربی است.  می خواهیم درباره پیست اسکی خوشاکو در شهر ارومیه حرف بزنیم، در ادامه با تیم فعال ما در حوزه اخبار گردشگری مجله ایتوک همراه باشید تا با این منطقه گردشگری زیبا و دیدنی بیشتر آشنا شوید.

پیست خوشاکو از قطب های ماجراجویی در شمال غرب ایران است. این پیست حدود۵۰ هزار متر مربع مساحت دارد و با داشتن پوشش گیاهی غنی حتی در فصل تابستان هم می‌تواند به پیست اسکی روی چمن تبدیل شود.

مسیر دسترسی پیست اسکی خوشاکو

مسیر رسیدن به  پیست اسکی آسفالت است و می توانید راحت با ماشین شخصی خود را به این مکان برسانید. پیست خوشاکو در روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۶ در جریان است و می‌توانید در آن وسایل مربوط به اسکی را با قیمت مناسب تهیه و خریداری کنید.

درباره دریاچه ارومیه بیشتر بخوانید.

برای دسترسی به پیست خوشاکو دو مسیر پیش رو دارید:

  • مسیر اول: از ارومیه حرکت کنید و راهی جاده انهر به‌سمت ترگور شوید. بعد از سه‌راه ۱۴ شهید به‌سمت چپ برانید تا به جاده روستای خوشاکو برسید.
  • مسیر دوم: از ارومیه راه بیفتید و به‌طرف تفرجگاه بند بروید. بعد از سد شهرچای و روستای راژان به‌سمت راست حرکت کنید تا پس از شهر سیلوانا و روستای برده سور به جاده روستای خوشاکو برسید.

نوشته های مشابه

پیست اسکی خوشاکو موقعیت خاصی دارد اما مدت ها است که مورد بی مهری قرار گرفته است، اگر ساخت هتل و ایجاد امکانات برای اسکان اسکی بازان می تواند رونق این منطقه را افزایش دهد. البته این منطقه دارای هتلی با قدمت 25 سال است که به دلیل فرسودگی نمی تواند پاسخگوی نیازها باشد.

آدرس پیست اسکی خوشاکو ارومیه

این مکان تفریحی در ۳۰ کیلومتری غرب ارومیه در استان آذربایجان غربی در منطقه برفگیر راژان جای گرفته است.

هواشناسی پیست اسکی خوشاکو

بارندگی در منطقه 1 درصد، میزان رطوبت هوا، 50 درصد و سرعت باد 8 کیلومتر در ساعت می­باشد.

پیست اسکی خوشاکو کجاست

این پیست در منطقه برفی راجان واقع شده است و با داشتن کوه های شیب دار مناسب، چشم اندازهای خیره کننده و امکانات زمستانی مناسب مکانی عالی و بی نظیر را برای ماجراجویان و علاقه مندان به ورزش های زمستانی فراهم کرده است.

امکانات جذاب پیست اسکی خوشاکو ارومیه

پیست اسکی در خوشاكوي اروميه علاوه بر شیب مناسب و منظره ای زیبا دارای امکاناتی نظیر سه تله اسکی و یک تله اسکی آموزشی می باشد. این پیست اسکی تجهیزات اسکی را نیز با قیمت مناسب اجاره می کند. در پایین پیست رستورانی وجود دارد که چند ساندویچ ساده، چای و نسکافه به مشتریان ارائه می دهد. علاوه بر این، یک سرویس بهداشتی نیز در این مکان وجود دارد.

در نزدیکی پیست خوشاکو هتلی وجود دارد که محل اقامت گردشگران و ورزشکاران را فراهم می کند. بنابراین اسکی بازان و مربیان به راحتی می توانند در این هتل اقامت کنند.

بهترین فصل برای سفر به پیست اسکی خوشاکو

با شروع فصل زمستان، طبیعت جلوه های جدید، جلوه های برفی و یخی را به نمایش می گذارد. برای رفتن به پیست های اسکی و ساختن سفرهای مختلف و خاطرات فراموش نشدنی کافی است کمی ماجراجو باشید. ارومیه مرکز آذربایجان غربی در ارتفاع 1332 متری در غرب دریاچه ارومیه و در میان دشت ارومیه قرار دارد. ارومیه جاذبه های فراوانی دارد و یکی از محبوب ترین جاذبه های زمستانی آن پیست اسکی خوشاکو است که تنها پیست آذربایجان غربی در 30 کیلومتری غرب ارومیه واقع شده و امکانات بالقوه زیادی دارد.

پیست اسکی خوشاکو در بهار پیست اسکی خوشاکو در تابستان

منطقه نمونه گردشگری خوشاکو در غرب شهر ارومیه قرار دارد. این منطقه به دلیل طبیعت زیبای آن در بهار و تابستان و کوه های پوشیده از برف در زمستان مورد توجه گردشگران است.

مسیر ارومیه – خوشکوه یکی از مسیرهای گردشگری استان است که هم در فصل زمستان و هم در بهار و تابستان مورد استفاده قرار می گیرد. مهم ترین جاذبه های گردشگری اطراف این منطقه عبارتند از: دهکده گردشگری بند، سد شهر چای، پیست اسکی خوشاکو، آبشار سلوک و دشت سبز موانا. روستای خوشکوه به عنوان روستای پشتیبان ایجاد محصولات گردشگری در منطقه تعیین شده است.

پیست-اسکی-خوشاکو

در فصل زمستان و در روزهای آخر هفته، پیست خوشاکو پر از گردشگران است که برای تفریح، سرگرمی و ورزش به این مجموعه مراجعه می‌کنند. پیست خوشاکو یک مقصد محبوب برای آن دسته از افرادی است که علاقه‌مند به فعالیت‌های زمستانی هستند و می‌خواهند از ورزش، تفریح و سرگرمی در آن لذت ببرند.

نکات بازدید از پیست خوشاکو

بازدید از پیست اسکی خوشاکو در زمستان می‌تواند تجربه‌ای خوشایند و هیجان‌انگیز باشد. در ادامه، به برخی نکات مربوط به بازدید از این پیست می‌پردازیم:

1. دسترسی

پیست اسکی خوشاکو از طریق راه آسفالت قابل دسترسی است، بنابراین شما می‌توانید با استفاده از وسیله نقلیه خود به آنجا بروید.

2. ساعات فعالیت

پیست خوشاکو در روزهای تعطیل از ساعات ۹ تا ۱۶ فعالیت می‌کند. قبل از رفتن به پیست، بهتر است ساعات فعالیت آن را بررسی کنید تا در زمان مناسب برای بازدید حاضر شوید.

3. اجاره تیوب

در صورت تمایل، می‌توانید از بیرون پیست، تیوب اجاره کنید. این فعالیت بسیار هیجان‌انگیز و باصفا است و می‌تواند تجربه‌ای جذاب در زمستان باشد.

4. تجهیزات لازم

در مواقع سرد سال، به علت وجود برف در منطقه، ممکن است جاده‌های دسترسی به پیست نیز برفی باشند. بنابراین، بهتر است تجهیزات لازم مانند زنجیر چرخ را همراه داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید به راحتی عبور و مرور کنید.

5. توجه به شرایط جوی

قبل از رفتن به پیست، بهتر است شرایط جوی را بررسی کنید. در صورت وجود هوای بسیار سرد، برفزدگی یا شرایط خطرناک دیگر، بهتر است سفر خود را به یک زمان دیگر موکول کنید.

6. امکانات دیگر

علاوه بر اسکی، پیست خوشاکو دارای امکانات دیگری مانند رستوران، فروشگاه، تأمین اجاره تجهیزات لازم و… باشد. در صورت تمایل، می‌توانید از این امکانات نیز استفاده کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آبشار شلماش به این بلاگ مراجعه کنید.

سایر خدمات پیست خوشاکو

پیست اسکی خوشاکو فضایی چند منظوره است و به علاوه اسکی، فعالیت‌های دیگری مانند تیوپ سواری، برف بازی و پاراگلایدر سواری را نیز ارائه می‌دهد. این امکانات و فعالیت‌ها می‌تواند برای گردشگران و علاقه‌مندان به تفریحات زمستانی جذاب و هیجان‌انگیز باشد.

پارکینگ پیست خوشاکو

قبلا این پیست پارکینگ مناسبی نداشت اما مشکلات پارکینگ و زیرساخت‌های قبلی پیست در حال حاضر رفع شده است. پیست پارکینگ مناسب و آسفالت شده دارد.

با مجله خبری ایتوک همراه باشید

ما در تیم خبری ایتوک هیچ وقت شما را تنها نمی­گذاریم و همواره آماده هستیم تا به شما کمک کنیم در انتخاب مکان مناسب برای سفر دقت کافی را داشته باشید و همچنین با داشتن اطلاعات کافی از موقعیت و شراتیط محل، سفری خوش و ایمن را در کنار خانواده و دوستان تجربه کنید.

تیم خبره ما مثل همیشه آماده است تا اطلاعات لازم برای داشتن سفری خوش را در اختیار شما قرار دهد. فقط کافی است سری به سایت مجله https://etook.news/khoshako-ski-resort/ بزنید و قبل از انتخاب مقصد بعدی سفر، اطلاعات کافی در مورد موقعیت جغرافیایی، شرایط آب و هوایی، امکانات رفاهی و جاذبه­‌های گردشگری منطقه مورد نظر خود پیدا کنید. سپس بهترین انتخاب ممکن را برای تعطیلات آخر هفته خود و خانواده داشته باشید.

کلام آخر

پیست اسکی خوشاکو یکی از مناطق خوش آب و هوای کشور است که بسیار مستعد ورزش های زمستانی، گردشگری ورزشی و یکی از 20 پیست اسکی کشور است. سال پوشیده از برف است که توجه دوستان و علاقمندان به اسکی را به خود جلب کرده است. علاوه بر این در تعطیلات آخر هفته محل تفریح و بازی های زمستانی خانواده­ها است و همه ساله در فصل زمستان جشنواره زمستانی «خوشاکو» در آن برگزار می شود. در منطقه برگزار می شود که مورد استقبال شهروندان و گردشگران ورودی به استان قرار می گیرد. برگزاری مراسم شاد محلی، آموزش ورزش های زمستانی، مسابقه آدم برفی و… از مهمترین برنامه های این جشنواره است. اگر اهل ورزش­های زمستانی هستید این فرصت استثنایی را از دست ندهید.

سوالات متداول

بهترین فصل برای سفر به پیست اسکی خوشاکو چه فصلی است؟

از آذرماه تا اوایل بهار

پیست اسکی خوشاکو ارومیه کجاست؟

این پیست در 30 کیلومتری غرب ارومیه در استان آذربایجان غربی قرار دارد. این پیست در منطقه پوشیده از برف راجان واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی