انتخاباتسیاسیمجلس

ضوابط رسانه ها در انتخابات تصویب شد!

ضوابط عملکرد رسانه های مجازی صوتی و تصویری در انتخابات اعلام شد
معاون تدوین آیین نامه ها و امور حقوقی سترا در خصوص چارچوب فعالیت انتخاباتی این سکو توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش ایتوک، به نقل از روابط عمومی سازمان صدا و سیما، حامد معینی – معاون تنظیم مقررات و امور حقوقی سازمان صدا و سیما – با بیان اینکه رسانه ها در عرصه رقابت های انتخاباتی نقش جدی دارند و اکثر کاندیداها پیش از این فعالیت خود را پوشش می دهند، اظهار کرد: آغاز مراحل ثبت نام در انتخابات ساترا گفت: حضور بی سر و صدا خود را در فضای مجازی و رسانه ای آغاز می کنند تا به حضور فعال و موثر عموم مردم کمک کنند و فضای رقابت سالم انتخاباتی را تقویت کنند و از فریب افکار عمومی جلوگیری کنند و از انتشار این خبر جلوگیری کنند. محتوای جعلی و سود منصفانه همه نامزدهای انتخاباتی. تریبون های تحت آیین نامه آن دستورالعمل «نحوه انجام فعالیت های انتخاباتی رسانه های صوتی و تصویری فراگیر در فضای مجازی» را تهیه و ابلاغ کرده است.
وی افزود: در تهیه این آیین نامه نظرات ادارات تخصصی، نمایندگان اصحاب رسانه و فعالان عمومی توسط اداره کل تنظیم و تنظیم مقررات سترا بررسی و اعمال شد و پس از نهایی شدن، پیش نویس به دبیرخانه سازمان ارسال شد. کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور برای بررسی عدم مغایرت با اسناد و ضوابط بالادستی ارائه و در نهایت تصویب شد.
چگونه در رسانه های صوتی و تصویری فراگیر در فضای مجازی در انتخابات شرکت کنیم؟
معینی با اشاره به اهمیت رسانه های صوتی و تصویری فراگیر در این حوزه، خاطرنشان کرد: فعالیت های انتخاباتی به شیوه صحیح مستلزم رقابت پرشور و حداکثری است که منجر به آگاهی و انتخاب آگاهانه می شود، از این رو سعی شد تریبون های دارای مجوز از ساترا بتوانند با با رعایت ضوابط مقرر، بتواند در عرصه انتخابات اقدام کند.
معاون مقررات و امور حقوقی ساترا در پایان تاکید کرد: به تخلفات رسانه ای و شکایات واصله در تبلیغات انتخاباتی به صورت فوق العاده و خارج از نوبت رسیدگی می شود.
آیین نامه «نحوه فعالیت های انتخاباتی رسانه های دیداری و شنیداری» در چهار فصل و 23 ماده در 26 مهرماه تصویب و در هفته جاری به رسانه های صوتی و تصویری ابلاغ شد. بر اساس ماده 10 این آیین‌نامه، رسانه‌های فعال در حوزه تبلیغات انتخاباتی موظفند بخشی را به منظور اطلاع‌رسانی به کاربران برای حضور و مشارکت مؤثر و مفید در فعالیت‌های انتخاباتی ایجاد کنند. همچنین بر اساس ماده 11 این آیین نامه، رسانه های صوتی و تصویری موظفند با قرار دادن عنوان تخلف از محتوای انتخاباتی در قسمت گزارش تخلفات، گزارش مربوطه را با فوریت بررسی و در صورت درخواست ساترا اعلام کنند. نتایج شامل تعداد گزارش ها و نتیجه تحقیق.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی