مشکلات مردم

مشکلات شهر های ایران و جهان در چند ماه اخیر

در تاریخ ۱۷ مهر، زلزله‌ای با بزرگی ۳.۹ ریشتر شهرهای تبریز و اسکو در آذربایجان شرقی را لرزاند. این زلزله در ساعت هشت و ۵۸ دقیقه و ۴۳ ثانیه در عمق پنج کیلومتری زمین و در فاصله ۲۴ کیلومتری تبریز حوالی شهرستان اسکو رخ داد. شدت این زلزله به طور کامل احساس شد و مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در تمام نقاط شهر آن را تجربه کردند.

اخبار-مشکلات-مردم

چرا تهران چندین دهه درگیر مساله مسکن می باشد؟

به نقل از مهدی قوامی‌پور، انسان همواره در جست‌وجوی جایی برای سکنی گزیدن بوده است، اما زندگی شهری آن را به یک مسئله تبدیل کرده است. در قوانین امپراتوری رم باستان، مالکیت مسکن یکی از راه‌های کسب شهروندی بود و این راهکار برخی از کشورها برای جذب سرمایه خارجی، به ویژه برای جذب سرمایه‌ ایرانیان، هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ایران نیز با رشد و گسترش شهرنشینی، مسئله مسکن و سکنی گزیدن به یک چالش تبدیل شده و دولت‌ها در برابر آن، خود را مسئول می‌دانستند. در دهه‌های ۴۰ و ۵۰، با توجه به انجام اصلاحات ارضی و تمرکز حکومت پهلوی بر توسعه و صنعتی شدن کشور، شاهد رشد شتابان جمعیت شهری و بحران مسکن و سرپناه هستیم. پس از پایان جنگ و بازگشت جامعه به زندگی روزمره و روال معمول، سیاست‌گذاری دولت‌ها نه تنها مسئله مسکن را حل نکرده است، بلکه به یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن و اجاره بها تبدیل شده است.

روند فرساینده افزایش تورم و کاهش ارزش پول ملی، افزایش قیمت تمام شده کالاها از جمله مسکن در کنار افزایش جمعیت تهران ناشی از «درون کوچی» و زاد و ولد، بازار مسکن را به یکی از جذاب‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است. این در حالی است که نظام حکمرانی هیچ برنامه علمی و عملی جهت تأمین مسکن و حل مسئله ندارد. به همین دلیل، نسبت دادن نابه‌سامانی و بحران بخش مسکن به چند اپلیکیشن داخلی یا ناشی از دلالی‌ها و واسطه‌گری‌های غیر ضرور، نه تنها از مسئولیت نظام حکمرانی در حل مسئله مسکن کم نمی‌کند، بلکه نشانه دیگری از وضعیت رها شده مسکن و سپردن آن به دست‌های نامرئی بازار است.

اخبار مشکلات مردم جهان

در این بخش به اخبار بین المللی (International news) در مورد مشکلات مردم می پردازیم:

تعداد کشته‌های صهیونیست‌ها به ۹۰۰ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۲۷۰۰ نفر رسید!

امروز (سه‌شنبه، ۱۰ اکتبر)، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تلفات خود را با ۹۰۰ کشته و ۲۷۴۱ زخمی به‌روز کرده است. در عین حال، منابع فلسطینی شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در پاسخ به عملیات طوفان الاقصی که از روز شنبه (۷ اکتبر) آغاز شده، را ۶۸۷ شهید، از جمله ۱۴۰ کودک، اعلام کرده‌اند. همچنین، وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد که با تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تعداد شهدای فلسطینی به ۷۰۴ نفر رسیده و ۳۹۰۰ نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند. جنبش مقاومت اسلامی حماس در صبح روز شنبه ۷ اکتبر، اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو، اشدود و عسقلان را با صدها موشک و راکت هدف حمله قرار داده است. درگیری‌ها که همچنان ادامه دارد، منجر به کشته شدن هزاران صهیونیست شده است. رژیم صهیونیستی بر اسارت حداقل ۱۰۰ صهیونیست به دست نیروهای مقاومت فلسطین اعتراف کرده است.

اخبار-مشکلات-مردم

رانش یکباره زمین در بزرگراهی در سوئد خودروها را بطور ناگهانی به درون خود کشید!

اورژانس و پلیس سوئد اعلام کردند که در جنوب‌غربی کشور، در نزدیکی شهر کوچک استنوگسوند یک بزرگراه بر اثر رانش زمین واژگون شد. سه نفر زخمی شده و به بیمارستان منتقل شدند. مساحتی حدود ۱۰۰ متر در ۱۵۰ متر تحت تاثیر قرار گرفت. این منطقه شامل حدود ده وسیله نقلیه، یک منطقه جنگلی و یک منطقه تجاری با پمپ بنزین و رستوران بود. نیروهای آتش‌نشانی و یک فروند بالگرد به کمک برای خارج کردن افرادی که در خودروهایشان گیر افتاده بودند، فراخوانده شدند. رانش زمین در اثر بارش‌های شدید اخیر درمنطقه رخ داده است و دقیقاً علت این حادثه توسط مقامات مشخص نشده است.

اخبار-مشکلات-مردم

تخمین زده می‌شود که هزاران نفر در پی جاری شدن سیل، جان خود را از دست داده‌اند!

طبق گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت ، دستکم ۳۰ هزار نفر در پی جاری شدن سیل در لیبی مجبور به ترک محل سکونت خود شدند. عبور طوفان دانیل از شهر درنه در شمال لیبی باعث جاری شدن سیل شده است. به دلیل دشواری رفت و آمد در شرایط کنونی، آمار دقیق از کشته شدگان و مفقودان در دسترس نیست. با این وجود، تخمین زده می‌شود بیش از پنج هزار نفر جان خود را در این سیل از دست داده‌اند. سیل درنه، از زمان زلزله مرج در سال ۱۹۶۳، به عنوان بدترین فاجعه طبیعی در استان شرقی برقه شناخته می‌شود.

اخبار-مشکلات-مردم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی