سیاسی

پیام غیرمنتظره ملکه دانمارک در شب سال نو

ملکه دانمارک در یک سخنرانی تلویزیونی در سال نو میلادی کناره‌گیری خود را از سلطنت اعلام کرد. به نوشته روزنامه زوددویچه سایتونگ، ملکه مارگرت دوم دانمارک اعلام کرده است که می خواهد از سلطنت کناره‌گیری کند. این بانوی 83 ساله به طور غیرمنتظره‌ای در سخنرانی سال نو تلویزیونی خود اعلام کرد که در 14 ژانویه برابر با ۲۴ دی‌ماه، که پنجاه و دومین سالگرد سلطنت او است، از سلطنت کناره‌گیری می‌کند.

مارگارت دوم گفت: «تصمیم گرفته‌ام که الان زمان مناسبی است.

ملکه مارگارت در سخنرانی سالانه خود در شب سال نو، که همیشه توسط دانمارکی‌ها به دقت تماشا می‌شود، درباره جراحی کمر خود در سال جاری صحبت کرد. به گفته او، این عمل به لطف کارکنان بهداشتی به خوبی انجام شد، اما باعث شد به آینده خود به عنوان ملکه فکر کند. او اعلام کرد که تاج و تخت را به پسرش، ولیعهد فردریک خواهد سپرد.

طولانی‌ترین پادشاه جهان سخنان خود را با نظراتی درباره جنگ غزه و اوکراین آغاز کرد و سپس درباره بحران آب و هوا و هوش مصنوعی صحبت کرد.

ملکه الیزابت و ملکه مارگارت

مارگارت دوم با اعلام استعفای خود گفت: حمایت و کمکی که در این سال ها دریافت کرده‌ام در ایفای نقش من بسیار مهم بوده است. ملکه دانمارک گفت: امیدوارم زوج سلطنتی جدید همان اعتماد و محبتی را که به من نشان داده شد، دریافت کنند. رسانه‌های دانمارکی این اعلامیه را “کاملا تاریخی” توصیف کردند. پس از اعلام این خبر، تشویق های خودجوش در میان تماشاگرانی که در میدان کاخ مقابل کاخ آمالینبورگ تجمع کرده بودند به راه افتاد. مارگرت همیشه اصرار داشت که می‌خواهد تا زمان مرگش بر تاج و تخت بماند، اما در 31 دسامبر امسال سبب شگفتی بزرگی شد.

ملکه دانمارک در 14 ژانویه 1972 پس از مرگ پدرش فردریک نهم تاج و تخت را به دست گرفت. از زمان مرگ ملکه الیزابت دوم، مارگرت طولانی‌ترین پادشاهی را در اختیار داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی