فرهنگ و هنر

بازدید انجمن صنفی گردشگری از موزه میراث روستایی گلستان

بازدید انجمن صنفی راهنمایان گردشگری از پروژه موزه میراث روستایی در استان گلستان است. معاون میراث‌فرهنگی اداره ‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان این خبر را اعلام کرده است.

پروژه موزه میراث روستایی در استان گلستان به منظور حفظ و نمایش تاریخ و فرهنگ روستاهای این استان تأسیس شده است. انجمن صنفی راهنمایان گردشگری به عنوان یک گروه حرفه‌ای در زمینه گردشگری، به منظور بررسی و ارزیابی این پروژه به موزه میراث روستایی گلستان سفر کرده است.

به گزارش مجله خبری ایتوک، مرتضی حسینقلی‌زاده در جمع خبرنگاران از بازدید انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان گلستان از پروژه موزه میراث روستایی استان خبر داد. این بازدید با هدف آشنایی فعالان حوزه گردشگری با این پروژه مهم و محوری استان برگزار شد.

برای آشنایی با مدارس شهر ارومیه مطلب زیر را ببینید: معرفی مدرسه های ارومیه

پروژه موزه میراث روستایی

حسینقلی‌زاده اظهار کرد که اعضای انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان در این بازدید دو ساعته از همه مساکن روستایی در این پروژه بازدید کرده و با تاریخ و معماری آن آشنا شدند. در این بازدید، سازه‌های تلار روستای جفا کنده شهرستان بندر گز، خانه مقصودلو شهر سرخنکلاته شهرستان گرگان، خانه قلندرآیشی روستای قلندرآیش، خانه جهانبخش روستای سرکلاته خرابشهر و خانه زاهد شهرستان کردکوی مورد بازدید قرار گرفتند.

معاون میراث‌فرهنگی استان گلستان تأکید کرد که پروژه موزه میراث روستایی گلستان یکی از پروژه‌های مهم و محوری استان است و به توسعه پایدار گردشگری استان کمک می‌کند. وی امیدواری کرد که پس از بهره‌برداری فاز نخست این پروژه، با کمک و همکاری راهنمایان گردشگری استان و بخش‌های دیگر حوزه گردشگری، تورهای طبیعت‌گردی، کوهنوردی، پرنده‌شناسی و موارد دیگر در زون فرهنگی پارک جنگلی قرق و موزه روستایی با استقبال خوبی مواجه شویم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی