فرهنگی

نهمین نمایشگاه و جشنواره جهادگران علم وفناوری در ارومیه برپا خواهد شد

معاون علمی پژوهشی سپاه آذربایجان غربی گفت: نهمین نمایشگاه و جشنواره جهادگران علم و فناوری با عنوان «ائلفن» در ارومیه برگزار می‌شود.

محمد جلال زاده ۱۹ آذرماه در مراسم رونمایی از پوستر و لوگو نهمین نمایشگاه و جشنواره جهادگران علم و فناوری آذربایجان غربی که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، افزود: نهمین نمایشگاه و جشنواره رزمندگان علم و فناوری استان با عنوان «ائلفن» به مدت 3 روز، از اول تا سوم بهمن ماه در تالار وحدت ارومیه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چند سالی است که برگزاری چنین نمایشگاهی دغدغه نخبگان استان بوده است، تصریح کرد: با توجه به پتانسیل و ظرفیت استان در تلاش هستیم نمایشگاه و جشنواره جهادگران علم و فناوری امسال در سطح منطقه‌ای و سال‌های بعد در سطح بین المللی برگزار شود.

مدیر جشنواره جهادگران علم و فناوری آذربایجان غربی تصریح کرد: ایجاد ارتباط بین نخبگان و جامعه؛ توانمندسازی نخبگان از اهداف این نمایشگاه و جشنواره است. وی ادامه داد: هدف و گام اصلی معاونت علمی رسیدن به اقتدار علمی در کشور و سپس در منطقه است. در ادامه قلی‌زاده معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه نیز اظهار داشت: هدف از برگزاری نمایشگاه همگانی‌سازی پژوهش و فناوری است.

وی یادآور شد: از دیگر اهداف نمایشگاه اطلاع‌رسانی از دستاوردهای مجموعه‌های مختلف در حوزه علم و فناوری است. معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تصریح کرد: تا چند سال گذشته مرکز رشد در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه وجود نداشت اما اکنون با تلاش‌های صورت گرفته شاهد فعالیت یک مرکز رشد به مساحت 1000 متر هستیم و در آینده‌ نیز پردیس سلامت یا پارک علم و فناوری سلامت در استان راه‌اندازی می‌شود.

قلی زاده افزود: با توجه به اهمیت موضوع جوانان و رشد جمعیت یکی از مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در بحث جوانان جمعیت فعال است. وی یادآور شد: بر اساس آخرین رتبه بندی امسال 6 نفر از اساتید دانشگاه علوم پزشکی ارومیه جزو یک درصد دانشمندان بهتر جهان اسلام قرار دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی