اجتماعیکشاورزی و دامداری

یکپارچه سازی ۴۲۱ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

یکپارچه سازی اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار مجله خبری تحلیلی ایتوک، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و رفع مشکلات فنی و اقتصادی از اهداف و برنامه‌‎های جهاد کشاورزی است گفت: ۴۲۱ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی با مشارکت کشاورزان تجمیع و یکپارچه سازی می‌شوند.

مجتبی قلنجی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷ پایلوت تجمیع و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی با مساحت ۴۲۱ هکتار در شهرستان‌های شاهیندژ، بوکان، تکاب، پلدشت، اشنویه، مهاباد و چالدران معرفی شده است و انتظار می‌رود تا پایان سال سایر شهرستان‌ها نیز زمینه تجمیع و یکپارچه سازی از سوی کشاورزان را فراهم نمایند.

وی همچنین در ادامه به نقش رسانه و ترویج در تحقق این هدف پرداخت و گفت: از آنجا که این برنامه یکی از اولویت‌های استانی محسوب می‌شود و لازم است با دقت و سرعت بیشتری برای عملیاتی کردن آن اقدام کنیم که در ابن راستا تشویق و ترغیب کشاورزان نیاز به اطلاع‌رسانی، آموزش و ترویج دارد.

وی تاکید کرد: در تلاش هستیم از تمام ظرفیت‌های انسانی، فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرایی شدن این طرح مهم برای کشاورزی علمی‌تر و اقتصادی‌تر استفاده کنیم و از آنجا که این طرح تقاضا محور است بنابراین تمام بهره‌برداران برای افزایش تولید و افزایش بهبود عملکرد و صرفه‌جویی در مصرف منابع آب در این زمینه مشارکت کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی