اقتصاد و کسب و کاراقتصادیصنعت و معدن و تجارت

افتتاح ۱۹ واحد صنعتی و معدنی با ۳۱ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار در آذربایجان غربی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی از افتتاح ۱۹ واحد صنعتی و معدنی با ۳۱ هزارو ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار در استان خبر داد.

به گزارش مجله خبری تحلیلی ایتوک، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۹ واحد صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری ۳۱ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح و بهره برداری می شود.

عبدالحمید سرتیپی افزود: طرح ها مذکور  بیشتر در زمینه های صنایع نساجی و سلولزی، صنایع غذایی، قطعه و ماشین سازی می باشد.

او با اظهار اینکه افتتاح طرح توسعه کارخانجات نساجی خوی و قند میلاد مهاباد از مهم ترین طرح های آماده افتتاح استان در دهه فجر امسال می باشد؛ افزود: از کل طرح های صنعتی و معدنی مورد افتتاح در دهه فجر  ۱۱ طرح در ارومیه، ۳ طرح در مهاباد، ۲ طرح در خوی و یک طرح در هر کدام از شهرستانهای تکاب، سلماس و نقده افتتاح می شود.

سرتیپی بیان کرد: همچنین با افتتاح این واحد ها زمینه اشتغال یک هزار و ۲۵۷ نفر بصورت مستقیم فراهم می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: از هفته دولت تا دهه فجر امسال ۸۰ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۱۴ هزار و ۷۸۲ میلیارد ریال بهره برداری شده که برای ۳ هزار و ۷۴۶ نفر زمینه اشتغال فراهم شده است.

او افزود: همچنین در بازه زمانی ذکر شده تعداد ۴۶۸ فقره جواز تاسیس برای ایجاد طرح های جدید صنعتی و یا توسعه ای با حجم سرمایه گذاری ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۱۰ هزار و ۶۰۷ نفر صادر شده است.

گفتنی است در حال حاضر ۲ هزار و ۳۰ واحد صنعتی دارای پروانه با حجم سرمایه گذاری ۱۳۸ هزار میلیارد ریال در استان وجود دارد که این تعداد واحد صنعتی زمینه اشتغال‌زایی برای ۶۱ هزار و ۱۳۹ نفر را فراهم کرده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی