سیاسی

بسیج سازندگی؛ تفکر جهادی در میدان عمل

امنیت، اقتدار، جهاد، خدمت بی‌منت، حل مشکلات معیشتی، آموزش، علم و تربیت فرزندان ایران زمین تنها گوشه‌ای از برکات درخت تنومند بسیج است.

به گزارش مجله خبری تحلیلی ایتوک، بسیج شجره طیبه‌ای که همه از نعمت وجودش بهره‌مند هستند، اگر بپرسند بسیج چگونه شکل گرفت، هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که بسیج در پشت میزها و اتاق‌های بسته شکل گرفت.

امنیت، اقتدار، جهاد، خدمت بی‌منت، حل مشکلات معیشتی، آموزش، علم و تربیت فرزندان ایران‌زمین تنها گوشه‌ای از برکات این درخت تناور است.

بسیج در شرایط غیرمتعارف پا به میدان می‌گذارد و با واکنش سریع اقدامات حیاتی و ضروری را برای تثبیت موقعیت انجام می‌دهد.

بحران کرونا یکی از آزمایش‌های موفق بسیج است که میلیون‌ها نفر از جامعه پزشکی، جهادی و خیریه‌ها در قالب طرح‌های شهید سلیمانی و اردوهای جهادی و کمک‌های مؤمنانه به یاری جامعه شتافتند.

بسیج در هنگام مشکلات اقتصادی یاریگر دولت‌ها است، بسیجی بودن به این معناست که هر جا ولایت‌فقیه تشخیص داد که در همان زمان و مکان بسیج به نقش‌آفرینی و خدمت می‌پردازد.

بهره‌برداری از ظرفیت نخبگان بسیجی موجب رفع بسیاری از معضلات جامعه خواهد شد، تکیه‌گاه بسیج خداوند است و بسیجی نه به مادیات و وسایل و تجهیزات و داشته‌های خودش بلکه تنها به خدای خود می‌بالد.

۴۲۰۰ گروه جهادی در سطح استان آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند

سرهنگ حیرانی رئیس بسیج سازندگی استان آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار مجله خبری تحلیلی ایتوک؛ اظهار کرد: در حال حاضر چهارهزار و ۲۰۰ گروه جهادی در قالب، سه قرارگاه پهنه‌ای، ۴۸ قرارگاه منطقه‌ای و ۱۳۰ قرارگاه منطقه‌ای در سطح استان فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: قرارگاه جهادی پهنه‌ای برای حمایت از گروه‌های جهادی و به‌عنوان بازوی عملیاتی دستگاه‌های اجرایی در مواقع بحران و مشکلات هستند.

وی افزود: ایجاد شبکه هدایت و نظارت و پشتیبانی از قرارگاه‌های زیرمجموعه و پیگیری برای جذب منابع و کمک‌ها از نهادها و سازمان‌ها از وظایف این قرارگاه‌ها است.

رئیس بسیج سازندگی استان آذربایجان‌غربی گفت: ساخت، تعمیر، بازسازی و مرمت مساجد، مدارس و مسکن محروم همچنین تهیه و توزیع سبد معیشتی، درمان و تهیه داروی بیماران نیازمند، ایجاد اشتغال، تهیه و توزیع جهیزیه، تهیه و تعمیر لوازم ضروری نیازمندان از دیگر وظایف این قرارگاه‌ها است.

وی به اهم اقدامات بسیج سازندگی در استان اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی در راستای جهاد خدمت‌رسانی و جهاد امیدآفرینی، فعالیت‌های خود را در قالب قرارگاه‌های «اقتصاد مقاومتی» و «سازندگی و محرومیت‌زدایی» در بخش‌های مختلف دنبال می‌کند و تلاش دارد هر ظرفیت بالقوه‌ای را در جامعه، بالفعل و توانمند سازد.

حیرانی افزود: بخش اعظمی از فعالیت‌های بسیج سازندگی استان مربوط به حوزه قرارگاه اقتصاد مقاومتی در خصوص اعطای وام‌های اقتصادی باهدف مردمی‌کردن اقتصاد و حمایت از مشاغل خرد خانگی است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۲۱۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان پرداخت شد که یک هزار و ۴۳۰ فقره وام در راستای حمایت از مشاغل خرد خانگی بود.

حیرانی با بیان اینکه، سه هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال وام از محل تبصره ۱۸ برای اشتغال آفرینی پرداخت شده است، بیان کرد: ۵۰۰ صندوق قرض‌الحسنه برای اشتغال آفرینی و مشاغل خرد خانگی در حوزه اشتغال خانگی در استان فعال است که عملکرد مطلوبی در سال جاری داشت.

حیرانی با اشاره به طرح‌های دیگر اشتغال‌زایی در بسیج گفت: طرح فدک با افتتاح ۳۵ مرکز کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار در دست اجراست.

طرح‌های آبرسانی به روستاها، انتقال آب به اراضی کشاورزی، آسفالت جاده‌های بین مزارع به میزان ۱۸۹ کیلومتر با ۱۰ هزار تن قیر تخصیص از اقداماتی است که توسط بسیج محقق شده است.

رئیس بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی با اشاره به ساخت خانه‌های بهداشت و مرکز سلامت گفت: ۸۰۰ میلیاردریالی برای طرح‌های یاد شده هزینه شده است.
وی اضافه کرد: ساخت ۱۸۰ واحد مسکونی در حال انجام بوده و ۴۱ مسجد و مصلی نیز با کمک بسیج بازسازی شده است.

حیرانی با اشاره به اهدای جهیزیه به ۴۵۱ نوعروس در استان گفت: نمایشگاه توانمندی‌های پایگاه‌های بسیج اسوه نیز در استان دایر شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی