اخبار داغ روزمشکلات مردم

در سایه بی‌توجهی مسئولان / نان بی‌کیفیت مهمان اجباری سفره‌های مردم ارومیه شده است

نان بی‌کیفیت

به گزارش مجله خبری ایتوک؛ پخت نامناسب و همچنین وزن کم چانه، از جمله مواردی است که شهروندان شهر ارومیه از آن گله دارند.

یکی از اهداف اجرای طرح هدف‌مندی یارانه‌ها و آزادسازی قیمت نان بهبود و ارتقای کیفیت نان و کاستن از ایجاد ضایعات بود، زیرا مردم انتظار دارند وقتی قیمت تمام شده نان را پرداخت می‌کنند نان باکیفیت دریافت کنند.

آنچه در ارومیه شاهد هستیم حکایت از گلایه مردم از نامرغوبی انواع نان و کیفیت پایین آن بوده و چندین سال است که شهروندان به افت شدید کیفیت آن در سطح شهر معترض هستند، بارها جلسات متعددی در این باره صورت‌گرفته و مشکلات مربوط به موضوع فوق‌الذکر مطرح شده؛ ولی متأسفانه تاکنون اقداماتی در جهت رفع آن توسط هیچ مسئولی صورت نگرفته است.

در واقع باید گفت که معضل بی‌کیفیتی نان در ارومیه صحبت امروز و دیروز نیست و چندسالی می‌شود که شهروندان از وضعیت موجود گله‌مند هستند.

طبق تصاویر و پیام‌های دریافتی، شهروندان اظهار می‌کنند که روزبه‌روز از ابعاد نان در نانوایی‌های سطح شهری کاسته می‌شود و این امر موجب شده نانی که مردم از نانوایی‌ها خریداری و به منزل می‌آورند به علت نازکی زیاد، به مشتی از نان خشک تبدیل شود.

 عرضه نان بی‌کیفیت در ارومیه باعث گلایه شهروندان شده است

امیرحسین عباسی از شهروندان ارومیه‌ای که ساکن خیابان پرورش است در خصوص بی‌کیفیتی نان به خبرنگار حرف رک؛ گفت: نان تولیدی در نانوایی‌های ارومیه بی‌کیفیت بوده و اکثر نان‌هایی که ما خریداری می‌کنیم از لحاظ طعم ترش بوده و یا زود خشک می‌شود و یا خمیر بوده و دورریز زیادی دارد.

وی تصریح کرد: عرضه نان بی‌کیفیت در ارومیه باعث گلایه شهروندان شده است و هر بار هم اعتراضی از سوی مردم صورت می‌گیرد به‌جای عذرخواهی از سوی نانوا، با واکنش تند نانوایان روبرو می‌شویم.

عباسی بیان کرد: حالا مشخص نیست چه کسی باید پاسخگوی این وضعیت و آشفتگی در بازار نان باشد؛ چراکه با وجود پیگیری‌های مکرر هیچ یک از مسئولان ذی‌ربط حاضر به پاسخگویی در این زمینه نشده‌اند.

وی بیان کرد: برای خرید نان بی‌کیفیت به چندین نانوایی دیگر در سطح شهر نیز سر زده‌ایم؛ اما متأسفانه محصولات پخت شده آنان هم بی‌کیفیت بوده و هم ابعاد نان‌ها کوچک‌تر از نان‌هایی محل زندگی ما بود.

عباسی تصریح کرد: ازآنجایی‌که نان نیاز اولیه و هر روز مردم است و به‌ناچار هرچند بی‌کیفیت اما مجبور به خریداری آن هستند؛ در مقابل باتوجه‌به شرایط اقتصادی موجود نان تنها اقلام ارزان در سبد غذایی خانوار است که افزایش کیفیت آن باید در اولویت مسئولین مربوطه قرار بگیرد.

مهم‌ترین مشکلات کیفیت نان در ارومیه آرد بی‌کیفیت توزیعی است

محمدحسین ناصری یکی از نانوایان در ارومیه در خصوص علت بی‌کیفیت بودن نان در این شهر گفت: واضح است که یکی از مهم‌ترین مشکلات کیفیت نان در ارومیه آرد بی‌کیفیت توزیعی است که از فرماندار ارومیه تقاضا داریم به این موضوع مهم ورود کنند.

وی تصریح کرد: همچنین نظارت بیشتری بر نانوایی‌ها هم از لحاظ بهداشتی و هم از نظر بهبود کیفیت نان صورت گیرد تا مردم مجبور نباشند تا هم هزینه بالایی برای خرید نان بپردازند و هم بخش زیادی از نان خریداری شده، دورریز شود.

کلام آخر؛

بحث عدم نظارت بر نانوایی‌ها معضل جدی جامعه است و مشکلات بیشتر از آن است که به نظر می‌رسد.

بررسی اجمالی اخبار و تصاویر منتشر شده در پیج اینستاگرام فرمانداری ارومیه، نشان می‌دهد فرماندار به جز بازدیدهای غیرضروری که هیچ دردی از مردم دوا نمی‌کند چیزی برای ارائه به‌عنوان عملکرد ندارد.

بر کسی پوشیده نیست که اگر فرماندار به‌عنوان شیخ‌الرئیس ادارات نتواند کارایی که مورد انتظار است را ارائه کند؛ از سایر ادارات نمی‌توان انتظار خدمت داشت.

درصورتی‌که شرح وظایف فرماندار ارومیه به‌عنوان نماینده دولت در این شهرستان تغییر نکرده و سرکشی از نانوایی‌ها و رسیدگی به مشکلات در این حوزه همچنان در حیطه مسئولیت وی می‌باشد، بهتر است آنچه در این باره انجام داده است را با رسانه‌ها در میان بگذارد تا افکار عمومی هم قانع شوند و قضاوت غیرمنصفانه‌ای در سطح جامعه شکل نگیرد.

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی