اجتماعیسینما و تئاترفرهنگ و هنر

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: در راستای ترویج فرهنگ سینما هم اکنون ۵۰ سالن در ۵۰ منطقه محروم کشور در حال ساخت است.

احداث سینما در مناطق محروم

به گزارش خبرنگار مجله خبری تحلیلی ایتوک، «بوکان‌هه‌وال»، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور امروز در جریان بازدید از امکانات سینمای بوکان در گفتگو با خبرنگاران، گفت: بوکان دارای ظرفیت بسیار بالای در حوزه فرهنگ و هنر بوده و این مهم در پیشینه تاریخی این شهرستان هم می‌درخشد.

محمد خزاعی افزود: سالن سینما وحدت که نزدیک به سه دهه از تعطیلی آن می‌گذرد ظرفیت بسیار خوبی برای احداث پردیس سینمایی پنج سالنه برخوردار است.

وی تصریح کرد: درصورتی‌که شهرداری این شهر اقدام به بازسازی این مکان نماید، باتوجه‌به سیاست دولت برای راه‌اندازی سینما در شهرهای مختلف، تا مبلغ هفت میلیارد تومان، تجهیزات و امکانات نمایش به آن اختصاص می‌دهیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به توجه ویژه دولت به حوزه فرهنگ و هنر اشاره و عنوان کرد: برابر برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید تا پایان فعالیت دولت سیزدهم ۴۳۰ سالن به ظرفیت سینماهای کشور افزوده شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت سینماهای کشور، تصریح کرد: قبل از شروع فعالیت دولت سیزدهم ۵۷۰ سینما در کشور وجود داشت که اکنون و باگذشت نزدیک به ۲۷ ماه از دولت سیزدهم ۲۳۹ سالن سینما در سطح شهرهای مختلف کشور ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.

خزاعی اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۵۰ شهر با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در کشور فاقد سینما است که برابر برنامه‌ریزی‌ها بعد از احداث سالن‌ها سعی خواهیم کرد تجهیز آنها را به‌سرعت شروع کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور اظهار کرد: احداث سینما یکی از برنامه‌ها و مصوبات سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به مناطق مختلف کشور است.

خزاعی با اشاره به انجام سفرهای مختلف به شهرستان‌های کشور از جمله بوکان در آذربایجان غربی، گفت: هدف ما از سفرهای استانی برسی وضعیت، تقسیم امکانات و دیدار و گفت‌وگو با هنرمندان این مناطق است که این مهم را در این سفر نیز پیگیری کردیم.

وی به دیگر اقدامات دولت در حوزه توجه به سینماها اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۵۰ سالن در ۵۰ منطقه محروم کشور در حال ساخت است و این امر یک گام مهم در ترویج فرهنگ سینما در مناطق کمتر توسعه‌یافته است.

خزاعی در خصوص راه‌اندازی سینمای جوانان نیز گفت: در ابتدا باید دفتر نمایندگی راه‌اندازی شود و پس از برگزاری چند دوره و جذب هنرجویان نمایندگی به دفتر ارتقا یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی