اجتماعیرفاه و خدمات اجتماعی

سفره 1200 نفری در منطقه محروم حسین‌آباد ارومیه

مناطق محروم ارومیه

حجت‌الاسلام محمدمهدی رستم‌زاده در گفتگو با خبرنگار مجله خبری ایتوک؛ با اشاره به برنامه‌ها اجرا شده در ایام محرم و صفر در مناطق حسین‌آباد و وکیل‌آباد ارومیه، گفت: در دهه اول محرم هیئات مذهبی در محلات حسین‌آباد، حاجی پیرلو و وکیل‌آباد به‌صورت خودجوش و با هزینه‌ها و کمک‌های مردمی مراسمات عزاداری را دایر کرده و به نشر معارف اهل‌بیت پرداختند.

دبیر مجمع جوانان انقلاب ارومیه ادامه داد: مراسم عزاداری ویژه بانوان به مدت 60 روز در مسجد یازهرا (س) با موضوعاتِ زنان و نقش آن‌ها در انقلاب‌های شیعی، زنان و ظهور، توطئه‌های دشمنان انقلاب علیه زن با شعارهای فریبنده، زنان و نقش آن‌ها در تربیت، بازسازی هویت انسانی الهی، تشکیل خانواده و ترویج اخلاق، نقش زنان در فرهنگ‌سازی و…. از اول محرم تا آخر ماه صفر برگزار شد.

وی افزود: در ایام پیاده‌روی اربعین نیز جوانان محله به‌صورت خودجوش به همایش عظیم پیاده‌روی اربعین به‌صورت گروهی، فردی و کاروانی اعزام شدند و در محلات نیز ایستگاه‌های صلواتی در اربعین دایر بود.

حجت‌الاسلام رستم‌زاده تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف ما در مسئله معارف حسینی و دینی این است که بتوانیم مراسمات دینی را در ایام و مناسبت‌های ملی و مذهبی در همه مساجد و محلات و هیئات مذهبی منطقه دو برگزار کنیم و در این راستا در دهه آخر صفر با همکاری هیئت مذهبی طفلان مسلم‌بن‌عقیل، هیئت شیفتگان ثامن‌الائمه و مساجد یازهرا (س)، معصومه (س) و حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام مراسمات دهه آخر صفر در این سه مسجد با سخنرانی سخنرانان برجسته همراه با صرف شام برگزار شد و تلاش داریم در دهه اول فاطمیه این مراسمات را به 10 مسجد افزایش دهیم.

نوشته های مشابه

وی خاطرنشان کرد: در مراسمات دهه آخر صفر حدود 30 میلیون تومان برای مراسمات عزاداری هزینه شد که همه آن‌ها به همت اهالی محله و هیئات و مساجد مذکور تهیه شده بود و از هیچ یک از سازمان‌ها و ادارات کمکی برای این امر دریافت نشده است.

دبیر مجمع جوانان انقلابی ارومیه گفت: در سه روز از دهه آخر صفر هم‌زمان با ایام وفات نبی اکرم، حضرت امام حسن و امام رضا (ع) ایستگاه صلواتی توزیع چای و دم‌نوش به همت مسجد یازهرا (س) برگزار شد.

وی با تقدیر از خیرین و اهالی منطقه در همراهی با برگزاری مراسمات دینی بیان داشت: اهالی منطقه حسین‌آباد، حاجی پیرلو و وکیل‌آباد انسان‌های متدین و انقلابی هستند و در همه مناسبت‌های ملی و مذهبی پای‌کار دین و نظام هستند.

حجت‌الاسلام رستم‌زاده در پایان با تقدیر از اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در تسهیل برگزاری مراسمات دینی و فرهنگ‌سازی در سطح استان گفت: خوشبختانه با تلاش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی شاهد هستیم که در دوسال اخیر مراسمات غدیر، یوم العباس، محرم و جاماندگان اربعین در ارومیه به یک فرهنگ خوب و بی‌نظیر در استان تبدیل شده است و در صدور مجوزهای عزاداری و مراسمات دینی و اعطای سهمیه‌های طبخ غذا هم تبلیغات اسلام نهایت همکاری جهادی را انجام می‌دهد.

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی