اجتماعیشهری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی: یک‌چهارم شبکه توزیع در شهر ارومیه فرسوده است

فرسوده بودن یک‌چهارم شبکه توزیع آب در شهر ارومیه

محمد اشرفی در گفتگو با خبرنگار مجله خبری تحلیلی ایتوک، با اشاره به اینکه سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب است، اظهار کرد: از این تعداد یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت روستایی هستند.

وی با بیان اینکه، افزون بر ۶۰ درصد مشترکان شهری و نزدیک به ۵۰ درصد مشترکان روستایی در آذربایجان‌غربی، الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، افزود: متوسط مصرف آب در ماه برای هر مشترک در استان ۱۶ مترمکعب است که رقم مناسبی به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه، قیمت واقعی هر مترمکعب آب در آذربایجان‌غربی پنج هزار تومان است، عنوان کرد: از این مبلغ ذکر شده مردم استان تنها یک هزار تومان پرداخت می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دو هزار و هشت روستا از خدمات شرکت آب و فاضلاب استان برخوردار هستند، تصریح کرد: آذربایجان‌غربی چهارمین استان در کشور است که دارای بالاترین جمعیت روستایی بوده که تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب قرار گرفته است.

اشرفی با اشاره به اینکه، سه هزار تأسیسات مختلف اعم از چاه، ایستگاه پمپاژ و مخازن در استان برای تأمین آب شرب احداث شده است، اظهار کرد: ظرفیت تأمین آب استان در هر ثانیه ۱۹ هزار لیتر بوده که این میزان در فصول مختلف سال متغیر است.

وی با بیان اینکه، یک‌چهارم شبکه توزیع در شهر ارومیه فرسوده است که همین امر، هدررفت بالای آب را نشان می‌دهد، بیان کرد: ۵۰۰ کیلومتر از خطوط انتقال و شبکه توزیع در ارومیه فرسوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تصریح کرد:۱۴ پروژه جهاد آبرسانی در ۷۸۹ روستا با جمعیتی بالغ بر ۳۶۳ هزار نفر در حال انجام است که از ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

اشرفی خاطرنشان کرد: تعداد ۱۵ تصفیه‌خانه فاضلاب و ۱۵ تصفیه‌خانه آب در استان کار تصفیه آب شرب را بر عهده دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی