اجتماعی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: درآمد موقوفات در آذربایجان‌غربی امسال نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

افزایش در آمد موقوفات در آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام ناصر جوان‌بخت در گفتگو با خبرنگار مجله خبری تحلیلی ایتوک، از وجود ۶ هزار موقوفه و ۶۴ هزار رقبه در استان خبر داد و اظهار کرد: وقف سنت حسنه‌ای است که از صدر اسلام تاکنون ادامه داشته است.

وی تصریح کرد: برای سه سال متوالی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی جز استان‌های برتر کشور در حوزه تثبیت مالکیت موقوفات انتخاب شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌غربی عنوان کرد: درآمد موقوفات استان در هشت‌ماهه امسال به ۵۷ میلیارد تومان رسید که نسبت به مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: حدود یک هزار و ۷۰۰ موقوفه و رقبه دارای سند مالکیت شده است و حدود ۶۸۰ سند دفترچه‌ای نیز تبدیل به سند تک‌برگی شده است.

وی با بیان اینکه در موقوفات هرچه درآمد باشد مستقیماً برای مردم هزینه می‌شود و اوقاف از موقوفه‌ها منتفع نیست، گفت: در حال حاضر، حوزه‌های آموزشی، قرآنی، اشتغال جوانان، حوزه‌های علمیه و بهداشت و درمان از جمله مهم‌ترین نیازهای روز هستند که می‌شود از ظرفیت وقف در راستای رفع مشکلات این بخش‌ها استفاده کرد.

جوان‌بخت اضافه کرد: معاونت‌های حقوقی و فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی آماده هستند تا نیازهای روز را به واقفان پیش از انجام وقف ارائه دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی