اقتصادیکشاورزی و دامداری

وجود 700 هزار تن سیب در سردخانه‌های آذربایجان‌غربی

700 هزار تن سیب در سردخانه‌های آذربایجان‌غربی باقی مانده است

مراد آقابالازاده در گفت و گو با خبرنگار مجله خبری تحلیلی ایتوک، با اشاره به اینکه امسال ۸۲۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های استان ذخیره شده بود اظهار کرد: از این میزان ذخیره‌سازی، حدود ۷۰۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های استان باقی‌مانده است.

وی تصریح کرد: صادرات سیب استان امسال زودتر از سال‌های گذشته صورت‌گرفته و امید می‌رود با این روند بتوانیم بازار سیب را مدیریت کنیم.

رئیس اتحادیه سردخانه‌داران استان آذربایجان‌غربی عنوان کرد: اکنون ظرفیت سالانه سورت و بسته‌بندی مطابق سلیقه بازارهای هدف به میزان ۳۰۰ هزار تن در استان ایجاد شده است و کشورهای هند، پاکستان، روسیه، افغانستان و عراق را از مهم‌ترین کشورهای هدف صادرات سیب استان است.

آقابالازاده با اشاره به قیمت سیب‌های ذخیره شده در سردخانه‌های استان عنوان کرد: در حال حاضر قیمت سیب درجه یک، ۱۶ تا ۲۴ هزار تومان و قیمت سیب درجه‌ دو ۱۲ تا ۱۳ هزار است.

به گزارش مجله خبری تحلیلی ایتوک؛ باغداران آذربایجان‌غربی سالانه با برداشت بیش از یک میلیون تن سیب، رتبه نخست تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص دادند؛ از مجموع ۱۰۲ هزار هکتار مساحت باغ‌های بارور آذربایجان‌غربی حدود ۶۰ هزار هکتار به سیب اختصاص‌یافته و حدود یک‌سوم سیب کشور در این استان تولید می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی