قضایی و حقوقی

ورود دادستان آذربایجان غربی به قضیه انتشار فیش‌های نجومی  

حقوق‌های نجومی‌بگیران

به گزارش مجله خبری ایتوک؛ اسناد دریافتی‌های غیرمتعارف برخی کارکنان شاغل در نهادها و سازمان‌های دولتی؛ موسوم به فیش‌های نجومی موضوع تازه‌ای در اقتصاد و جامعه ایرانی نیست و هر چند وقت یکبار، خبر جدیدی درباره پرداختی‌های عجیب‌وغریب در فلان دستگاه اجرایی و غیراجرایی یا برخی شرکت دولتی به بیرون درز می‌کند و جالب است که در اکثر این موارد هم این پرداخت‌ها لزوماً در قالب حقوق ماهانه صورت نمی‌گیرد و گاهی با ترفندهایی مثل پاداش سالانه اعضای هیئت‌مدیره، حق مأموریت و یا کارانه همطرازی و مشارکت انجام می‌شود.

شرمندگی فیش‌های حقوقی نجومی و خارج از عرف مربوط به مسئولانی است که قدر فرصت‌ها و مسئولیت‌های خطیر خود در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را که حاصل خون هزاران شهید و ملت زجرکشیده ایران است را نشناختند و با این پرداخت‌ها به مردم خیانت می‌کنند لذا گاهی خبرهایی از گوشه و کنار استان به گوش می‌رسد که در برخی ادارات آذربایجان‌ غربی تخلفاتی در این خصوص صورت می‌گیرد که باید دستگاه‌های قضایی به این موضوع ورود جدی داشته باشند.

این دسته از مسئولان و مدیران یا نخواسته‌اند و یا نتوانسته‌اند به وظیفه خود درست عمل کنند و این شرمندگی در این مقطع از شرایط حساس متعلق به کسانی است که دغدغه آن‌ها بیش از آنکه به فکر منافع کشور و ملت باشند با پرداخت‌های چند صدمیلیونی به منافع شخصی و باندی و حزبی خود معطوف بوده‌اند.

هفته گذشته استوری یکی از فعالین فضای مجازی در خصوص دریافت حقوق‌های نجومی توسط کارمندان یکی از ادارات در استان، با هجوم رسانه‌ها و واکنش مختلف از سوی برخی مسئولان روبرو شد.

بنابراین؛ در پی انتشار اوراقی با موضوع دریافتی‌های ۹ نفر از پزشکان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی و حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به این موضوع واکنش نشان دادند.

حسین مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی با صدور تشکیل کارگروه ویژه با حضور معاون دادستان مرکز استان، دادیار ویژه رسیدگی به پرونده‌های بهداشتی و اعضای نهادهای نظارتی نظیر دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و نیروی انتظامی خواستار رسیدگی فوری به موضوع شد.

 دولت انقلابی با حقوق نجومی بگیران برخورد قاطع کند

حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه مجلس شورای اسلامی با اشاره واکنش گسترده افکار عمومی به افشای حقوق‌های نجومی برخی معاونین و کارمندان و استقبال از عزل نجومی بگیران در یکی از ادارات آذربایجان غربی، تأکیدکردن: این موضوع نشان می‌دهد پدیده زشت حقوق‌های نجومی تا چه اندازه به‌عنوان یک آفت جدی در نظام اداری ما موجب رنجش و تلخکامی مردم ما است و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری از چند سال قبل مرتباً درباره این پدیده زشت تذکر و هشدار می‌دهند.

وی تصریح کرد: بحث حقوق‌های نجومی همچنان که حساسیت جامعه بود، مقام معظم رهبری نیز فرمودند که باید همچنان با حساسیت پیگیری شود.

ذاکر بر ضرورت مقابله و برخورد جدی با دریافت‌های نجومی و خاتمه‌دادن به پرداخت‌های نابرابر و نامتعارف در دولت و شرکت‌های دولتی، تصریح کرد: سازمان‌های بازرسی و قضایی باید به پرداخت‌های نجومی ورود کنند وهم کسانی که حقوق‌های نجومی دریافت کردند باید این حقوق‌ها را به بیت‌المال بازگردانند وهم جلوی پرداخت مجدد آن گرفته و حقوق‌ها قانونمند پرداخت شود.

عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از مسئولان دولت به‌ویژه وزیر کشور انتظار می‌رود که پس از گذشت چند سال از دستور رهبری مبنی بر رسیدگی به حقوق نجومی بگیران، با سرعت و قاطعیت به این مسئله برخورد داشته و نتیجه برخورد را به‌صورت شفاف به مردم اعلام کنند و اقدامات پیشگیرانه با قانون‌گذاری درست و اصلاح ساختار نظام اداری انجام شود این امر مطالبه از مسئولان است.

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی