ادبیات

در ارومیه 3 کتاب درباره دفاع مقدس منتشر شد

در مراسمی در شهر ارومیه نیز کتاب‌های “عاشقانه‌ای برای شلمچه” اثر سید حیدرعلی آران، “هامون و هامون” اثر حیدر بابایی و “به درد کدام جهان می‌خوری ای پیراهن پاره در باد” اثر حیدر بابایی در حوزه هنری رونمایی و معرفی شدند.

این مراسم احتمالاً شامل سخنرانی‌ها، نقد و بررسی آثار، شعرخوانی و تجلیل از صاحبان آثار بوده است. با حضور سید حیدرعلی آران و حیدر بابایی، کتاب‌های آن‌ها به طور رسمی به جامعه هنری و ادبیات ارومیه معرفی شده و در این مراسم به مخاطبان و علاقه‌مندان به ادبیات شعر و داستان، معرفی و توضیح داده شده‌اند.

مراسم‌های این گونه به منظور ترویج ادبیات و ارتقای فرهنگ و هنر در جوامع مختلف برگزار می‌شوند و نویسندگان و شاعران فعال در این حوزه می‌توانند آثار خود را در این مراسم‌ها رونمایی و به مخاطبان عرضه کنند.

کتاب های منتشر شده کدامند؟

در برنامه ادبی “سه کتاب دو شاعر” که در حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شده بود، تعدادی از آثار نویسندگان و شاعران معاصر معرفی و رونمایی شدند.

اولین اثر معرفی شده در این برنامه، کتاب “عاشقانه‌ای برای شلمچه” نوشته سید حیدرعلی آران بود. این کتاب در سه بخش از حضور نویسنده در شهرهای آبادان و شلمچه در سال ۱۳۸۹ شمسی در قالب همایش کشوری داستان‌نویسان، خاطرات بمباران شهر ارومیه در زمان جنگ تحمیلی و آیین‌های رباب از مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی در شهرستان ارومیه را به تصویر می‌کشد. این کتاب با مقدمه‌ای از حمید واحدی در ۶۰ صفحه منتشر شد.

اثر دیگری که در برنامه معرفی شد، کتاب “هامون و هامون” بود که به تألیف شاعر پیشکسوتی به نام “حیدر بابایی” برمی‌گردد. این کتاب شامل مجموعه اشعار او در قالب شعر سپید است و در ۲۸۰ صفحه به زبان فارسی منتشر شده است.

بخش دیگری از برنامه، به رونمایی و معرفی کتاب شعر “به درد کدام زخم جهان می‌خوری ای پیراهن پاره در باد” اختصاص داشت. این کتاب شامل ۴۷ قطعه شعر سپید از شاعر “حیدر بابایی” با موضوعات اجتماعی و فرهنگی مختلف است و در ۸۲ صفحه چاپ شده است.

در ادامه برنامه، سعید سلیمان‌پور و حمید واحدی نقد و بررسی آثار رونمایی شده را ارائه کردند. همچنین عبدالحسین علوی و بهرام اسدی سخنرانی‌هایی در این برنامه داشتند و تعدادی از شاعران حاضر در برنامه شعر می‌خواندند. در پایان برنامه، صاحبان آثار رونمایی شده توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تجلیل شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی