سلامت

تنها با یک عکس، کالری غذای خود را محاسبه کنید

یک اپلیکیشن جدید فقط با ثبت یک عکس می‌تواند به شما بگوید دقیقا چه مقدار کالری در غذای شما وجود دارد. به گزارش دیلی میل، تعداد زیادی  از اپلیکیشن ها وجود دارند که ادعا می‌کنند به کاهش وزن کمک می‌کنند. اکنون یکی از آنها ادعا می‌کند که می تواند به شما بگوید دقیقاً چه مقدار کالری در غذای شما وجود دارد، فقط با گرفتن عکسی از آنچه می خورید.

اپلیکیشن Healthify از شما می خواهد که از وعده های غذایی خود عکس بگیرید.

این اپلیکیشن با استفاده از هوش مصنوعی می تواند نوع غذای موجود در بشقاب شما و همچنین مقدار آن را برای تجزیه و تحلیل آن تشخیص دهد. نسخه جدید این اپلیکیشن که در روزهای آینده در انگلستان عرضه می شود دارای قابلیتی به نام اسنپ 2.0 است. کاربران از غذای خود عکس می‌گیرند و اپلیکیشن غذاهای مختلف را در بشقاب شناسایی می‌کند. اگر برنامه در مورد اندازه یا نوع غذا اشتباه می کند، می توانند نتایج را تغییر دهند. سپس کالری، پروتئین، چربی، کربوهیدرات و فیبر محاسبه می‌شود. با گذشت زمان، برنامه در تشخیص آنچه خورده شده بر اساس عادات غذایی افراد بهتر می‌شود.

توشار واشیشت، بنیانگذار و مدیر عامل این اپلیکیشن که در هند قرار دارد، می گوید: این اپلیکیشن می‌تواند بیش از یک میلیون غذا را از روی یک تصویر تشخیص دهد و در تشخیص غذا از چت GPT بهتر است.

او گفت که JPT Chat، چت بات معروف، فقط تشخیص می‌دهد که یک وعده غذایی، به عنوان مثال، سالاد است یا چیز دیگری، در حالی که برنامه آنها نوع دقیق آن را تشخیص می‌دهد. واشیشت گفت که بر اساس بازخورد مشتریان،  این برنامه حدود 90 درصد دقیق است.

این اپلیکیشن ویژگی‌های دیگری نیز دارد، از جمله یک مربی سلامت هوش مصنوعی که توصیه‌های رژیم غذایی و ورزش را بر اساس اهدافشان مانند کاهش وزن، کاهش استرس یا خواب بهتر در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اگرچه این ویژگی‌ها در حال حاضر رایگان هستند، اما فقط به عنوان بخشی از طرح هوشمند از ژانویه در دسترس خواهند بود که هزینه آن 15 پوند در ماه است.

سایر برنامه‌های کاهش وزن می‌توانند اطلاعات دقیقی در مورد وعده‌های غذایی که یک فرد می‌خورد ارائه دهند، اما معمولاً از کاربران می‌خواهند که هر نوع غذا و مقدار آن را وارد کنند تا اطلاعات دقیق آن غذاها را ارائه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی