اقتصاد و کسب و کار

کسب درآمد از باغچه؛ آیا با کاشت صیفی‌جات هم می‌توان به درآمد رسید؟

کشاورزی در زمره‌ی کسب‌وکارهایی است که سختی و مشقت زیادی دارد اگرچه در صورتی که محصول خوب و مرغوبی به بار آید، با کسب درآمد از باغچه، سود خوبی از این زحمات عاید خواهد شد. با این حال برخی از افراد با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند علاقه دارند از راه کشت محصولاتی مثل سبزیجات به درآمد برسند.

کاشت و برداشت محصولاتی مثل سبزی یا  پرورش گیاهان دارویی امکان کسب درامد از زمین خالی و حیاط خانه را برای افراد علاقه‌مند فراهم می‌کند. در این نوشته از مجله خبری ایتوک سعی داریم نحوه‌ی کسب درآمد از زمین خالی و محصولات قابل کشت و سودمند را برای درآمدزایی معرفی کنیم.

همچنین اگر علاقمند بودید می‌توانید مقاله بهترین کار تولیدی در منزل هم بخوانید.

کسب درامد از زمین خالی

اگر قطعه زمینی در اختیار دارید و در فکر راهی برای کسب درآمد و بویژه کسب درآمد از باغچه هستید، بهره‌بری کشاورزی از این زمین یک پیشنهاد برای شما است. با کسب آگاهی نسبت به نحوه‌ی کاشت و داشت و نگهداری از محصولات کشت شده، و به شرط صبوری و شکیبایی می‌توان به درآمد خوبی از از این کشاورزی کوچک رسید.

نوشته های مشابه

کسب درامد از زمین خالی

کسب درآمد از کشت سبزیجات در حیاط

در پاره‌ای از موارد نیز کسب درآمد و کشت محصولات کشاورزی نیازی به زمین‌های وسیع و گسترده نیز ندارد و تنها با ساخت یک گلخانه خانگی ساده، می‌توان فضای مطبوع و زیبایی از گیاهان ساخت و از آن لذت برد و در عین حال از فروش محصولات آن به درآمد رسید.

البته از فضای گلخانه و پرورش گیاهان خانگی و یا کشت سبزیجات نیز می‌توان کسب درآمد کرد. در این مورد باید در نظر داشت که گلخانه‌ها در سال اول سودده نیستند و تنها در صورتی که گلخانه‌دار حرفه‌ای باشد، می‌تواند در سال اول به رقم برابر دخل و خرج برسد و در صورتی که صبور باشد در سال دوم به سود می‌رسد. این کار سود ماهانه در پی ندارد و تنها پس از برداشت محصول و فروش آن می‌توان به درآمد رسید.

نصب یک گلخانه‌ خانگی از ابزارهایی است که می‌تواند در کشت و تکثیر گیاهان یا سبزیجات و حتی برای کسب درآمد از باغچه یا فضای حیاط، مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده از این گلخانه‌های کوچک دلایل و استفاده‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد. برخی برای ایجاد فضایی سبز و زیبا از آن استفاده می‌کنند، برخی دیگر برای پرورش سبزیجات ارگانیک؛ بعضی از گلخانه‌دارها نیز برای تست پرورش یک یا چند محصول از آن استفاده می‌کنند. این گلخانه‌های کوچک ظرفیت کشت گیاهان یا محصولات کشاورزی به منظور فروش و کسب درآمد را نیز دارند.

اگر علاقمند بودید مقاله راه اندازی کار با سرمایه کم هم بخوانید.

معرفی راه های کسب درآمد در حیاط خانه

امروزه بسیاری از افراد در پی کسب درآمد در خانه هستند تا بتوانند از فضایی که در اختیار دارند نهایت استفاده را برده و به درآمد مطلوب برسند. در یک حیاط مناسب، می‌توان به کسب درآمد از باغچه به عنوان یک ایده اندیشید و کسب و کارهایی همچون پرورش گیاهان از قبیل گیاهان آپارتمانی، قارچ‌های خوراکی، کاشت سبزیجات ارگانیک، کشت زعفران، پرورش گیاهان دارویی و تولید بذر گیاهان و سبزیجات و … پرداخت.

بسته به فضایی که حیاط خانه در اختیار قرار می‌دهد می‌توان به پرورش و نگهداری حیوانات نیز برای کسب درآمد و سودآوری اندیشید. برخی افراد از حیاط خانه برای پرورش حیوانات خانگ و کوچک جثه مثل خرگوش یا جوجه‌کشی، پرورش ماهی زینتی و ماهی خوراکی و … استفاده می‌کنند و به کسب درآمد از باغچه کوچکشان مشغولند.

معرفی راه های کسب درآمد در حیاط خانه

درامد میلیاردی از کشاورزی

کسب درامد از کشاوری از جمله‌ی درآمدهایی است که با زحمت بسیار و تلاش مضاعف حاصل می‌شود و به نوع محصولی که کاشته می‌شود نیز بستگی دارد. بدین معنا که هرچه محصول کاشته شده، در بازار قیمت بیشتری داشته باشد می‌تواند برای کشاورز سود بالاتر، حتی در حد چند میلیارد به ارمغان آورد. بدین ترتیب کاشت برخی محصولات بسته به زحمتی که تحمیل می‌کنند سود چندانی ندارند.

  • زعفران که همیشه یکی از اقلام گران‌قیمت و هزینه‌بر سبد خانوار بوده است و در تمام دنیا قیمت بالایی دارد به دلیل استحصال دشواری که دارد، سود نسبتا کلانی را برای کشت کننده در پی دارد. زعفران در میان دیگر ادویه‌ها از مزیت ویژه ای برخوردار است و آن اینکه گیاه کم‌آبی است و تنها ۲ تا ۴ مرتبه در سال در فصول پايیز و زمستان نیاز به آبیاری دارد. زعفران و نوع نگهداری از آن، این قابلیت را دارد که کسب و کار در زمین ۲۰۰ متری و کسب درآمد از باغچه ای کوچک را محقق کند.
  • سیب زمینی نیز یکی از محصولاتی است که اگرچه پرآب است اما اغلب اوقات سودی خوبی را برای پرورش دهندگان به همراه دارد. این کشت که دو بار در سال و به صورت بهاره و زمستانه انجام می‌گیرد، می‌تواند منبع درآمد خوبی برای کشاورزان باشد.
  • خشکبار از جمله محصولات و خوراکی‌هایی است که در سبد خریدار قیمت بالایی را به خود اختصاص می‌دهد. کشت نمونه‌هایی مثل بادام زمینی می‌تواند سوآوری خوبی داشته باشد. این محصول نیز به لحاظ آبیاری مشابه سیب‌زمینی است و در مناطقی که آب خوبی در دسترس باشد. امکان‌پذیر است.
  • پسته از جمله محصولاتی است که کشت آن در زمین نسبتا بزرگ و باغ ممکن است. پسته حتی در بازار جهانی نیز قیمت خوبی دارد. احداث باغ پسته کار چندان سختی نیست اما نیاز به کسب اطلاعات و دانش دارد و البته تا حدودی هزینه‌بر است. کشت درختان پسته سودآور است اما تا رسیدن به بازدهی اقتصادی باید مدت زمان زیادی را صبور بود و به انتظار نشست.

ایده کسب درامد از زمین خالی

اگر قطعه‌ای زمین در روستا یا منطقه‌ای در حاشیه‌ی شهر دارید و یا اینکه قطعه زمین کوچکی از حیاط خانه‌ی شما خالی است و به فکر کسب درآمد از باغچه خود هستید. می‌توانید از این نوشتار در جهت دریافت ایده کسب درامد از زمین خالی استفاده کنید.

اگر علاقمند بودید مقاله راه حل بیکاری هم بخوانید.

کسب درآمد از باغچه در ارومیه

ارومیه در شمال غرب کشور و در استان آذربایجان غربی از آب و هوای خوبی برای کشت محصولات کشاورزی و سبزیجات برخوردار است. کاشت موز به صورت گلخانه‌‌ای نتایج خوبی در پی داشته و می‌تواند جایگزین خوبی برای محصولاتی که نیاز به آب فراوان دارند باشد.

ایجاد گلخانه گل و گیاه زینتی نیز فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید.

کاشت و پرورش پسته نیز از مزایای خوبی برای کسب سود برخوردار است. اما پیش از آن باید در نظر داشت که مهیا کردن زمین برای احداث باغ پسته زمان‌بر است و نیاز به سرمایه‌گذاری دارد. بهترین خاک برای کاشت درخت پسته، خاک رسی یا شنی است. کیفیت آب مصرفی  را نیز برای آبیاری درخت پسته باید در نظر داشت. کاشت نهال پسته شرایط مناسب آب و هوایی خاصی را می‌طلبد و برای اقلیم گرم و خشک در تابستان (نه در شرایط گرمای سوزان) و زمستان سرد و معتدل مناسب است.

پرورش قارچ خوراکی از نوع دکمه‌ای یا صدفی نیز از جمله مقولاتی است که امکان کشت خانگی دارد و حتی در حال حاضر نیز در شهرستان ارومیه به صورت خانگی کشت می‌شود. این صنعت در مقایسه با برخی کسب‌و کارهای دیگر نیاز به سرمایه‌گذاری سنگین ندارد و هنوز در سطح استان آذربایجان غربی جای کار دارد. درباره‌ی بازاری باطراوت که محصولاتش همیشه تازه و شاداب است، بازار گل ارومیه بخوانید.

کسب درآمد از باغچه در ارومیه

پرسش‌های پرتکرار

  • برای کسب درآمد از باغچه چه محصولاتی مناسب‌تر است و امکان درآمد زایی بیشتری فراهم می‌کند ؟

پرورش قارچ خانگی، کاشت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی و یا کشت زعفران به عنوان یک ادویه‌ی گران‌بها می‌توان نمونه‌هایی از کسب درآمد از باغچه باشد.

با مجله خبری اختصاصی ارومیه ایتوک بهترین مقالات را دنبال کنید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی