کشاورزی و دامداری

شیوع تب برفکی و تعطیلی دوهفته‌ای میدان دوآب بوکان

شیوع تب برفکی میدان دوآب بوکان را به تعطیلی کشانده است. رئیس شبکه دامپزشکی بوکان گفت: شیوع بیماری تب برفکی میدان دوآب این شهرستان را به مدت 2 هفته تعطیل نمود. رئیس شبکه دامپزشکی اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری تب برفکی در بین دام‌های سنگین این شهرستان، میدان دوآب این شهرستان به مدت 2 هفته خواهد بود.

اسماعیل محمدیان رئیس شبکه دامپزشکی افزود: همزمان با تعطیلی میدان دوآب، مایه‌کوبی دام‌ها و سمپاشی کانون‌های شناسایی شده ادامه دارد و دامداران در این مدت از آوردن دام جدید به منطقه دامداری خود خودداری کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی بوکان با اشاره به مرحله دوم ریشه کنی بیماری تب برفکی دام‌های سنگین در این شهرستان ادامه داد: در قالب این طرح که در مهر و آبان ماه سال جاری برگزار شد، در مجموع تعداد بیشتری بیش از ۲۰ هزار دام در برابر این بیماری واکسینه شدند. وی افزود: در میدان دوآب این شهرستان که شنبه هر هفته دایر است به طور میانگین روزانه بیش از سه هزار راس دام سبک و سنگین توسط دامداران منطقه معامله می شود.

رئیس شبکه دامپزشکی بوکان از دامداران خواست از هرگونه جابجایی دام بدون اخذ مجوز بهداشتی و قرنطینه‌ای و نیز از ورود افراد مختلف به دامداری خودداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه بیماری حیوانی با کارشناسان شبکه دامپزشکی بوکان تماس بگیرند. تب برفکی یک بیماری خاص دام است که احتمال سرایت آن به انسان بسیار کم است. علائم بیماری تب برفکی، تب شدید، آبریزش چشم، کف در دهان، زخم شدن دهان و سم و لنگش حیوان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی