سیاسی

کابینه‌ نتانیاهو اعلام کرد، جنگ پس از تبادل اسرا ادامه می‌یابد

کابینه رژیم صهیونیستی صبح امروز چهارشنبه ضمن اعلام تصویب قرارداد تبادل اسرا با جنبش حماس با صدور بیانیه ای بر تعهد خود به بازگشت تمامی اسرای اسرائیلی تاکید کرد. در این بیانیه آمده است که کابینه متعهد به بازگشت تمامی افراد ربوده شده است. به گزارش روسیا الیوم، در ادامه این بیانیه آمده است کابینه رژیم صهیونیستی شب گذشته با کلیات مرحله اول تبادل اسرا موافقت کرده است، بر اساس آن حداقل ۵۰ زن و کودک اسرای صهیونیستی ظرف چهار روز آزاد می‌شوند و در این چهار روز آتش بس موقتا برقرار می‌شود.

کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با آزادی هر ۱۰ اسیر دیگر، مدت آتش بس یک روز افزایش می یابد و ادامه اعلام کرد که کابینه، ارتش و نیروهای امنیتی تا بازگشت تمامی اسرا، «نابودی» حماس و تضمین عدم تهدید دیگری علیه رژیم صهیونیستی به جنگ در نوار غزه ادامه خواهند داد.

رژیم صهیونیستی در پی مذاکرات غیرمستقیم با حماس که با میانجیگری قطر انجام شد، با تبادل اسرا موافقت کرد. کابینه این رژیم شب گذشته برای دستیابی به توافق نهایی در این زمینه جلسه‌ای برگزار کرد. روزنامه « یدیعوت آحارونوت» نوشت که در این جلسه همه وزرا به جز سه وزیر از حزب راستگرای دینی به نام «قدرت یهود» به این تصمیم رای مثبت دادند.

یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل در نشست خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و بنی گانتس از اعضای کابینه جنگی این رژیم گفت که پس از پایان تبادل اسرا، جنگ در نوار غزه ادامه خواهد داشت و این جنگ اولین گام برای بازگشت همه اسرا است. وی مدعی شد که این عملیات نظامی رژیم صهیونیستی بود که باعث توافق درباره اسرا شد. اعمال فشار نظامی برای دستیابی به تمام اهداف رژیم ضروری است. بازگرداندن اسرا ماموریتی است که انجام خواهد شد.

گانتس همچنین در این نشست خبری گفت که معامله تبادل زندانیان کار دشواری است اما تصمیم درستی است. نتانیاهو همچنین گفت که جنگ پس از پایان آتش بس موقت متوقف نخواهد شد و رژیم صهیونیستی به جنگ تا «نابودی» حماس و بازگشت تمامی اسرا ادامه خواهد داد. پیش از این یک منبع مسئول مصری گفته بود که پیشرفت قابل توجهی در تلاش‌های مصر با هماهنگی آمریکا و قطر برای دستیابی به توافق آتش بس موقت در نوار غزه وجود دارد. بر اساس این تلاش‌ها که در مراحل پایانی قرار دارد، زنان و کودکان صهیونیست در ازای آزادی زنان و کودکان فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی آزاد خواهند شد.

وی تاکید کرد که مصر همچنان نقش محوری را در مسئله فلسطین به طور کلی و به طور خاص در خصوص تحولات بحران جاری در نوار غزه از جمله آزادی تمامی اسرا و انتقال کمک ها به غزه، ایفا می کند. بر اساس جزئیات منتشر شده از توافق تبادل اسرا، رژیم صهیونیستی قرار است ۱۵۰ زن و کودک فلسطینی اسیر در نوار غزه را در ازای آزادی ۵۳ زن و کودک آزاد کند.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که این تبادل اسرا در چهار مرحله و در چهار روز آتش بس موقت که از فردا (پنجشنبه) اجرایی می شود، انجام می شود. هر روز ۱۰ صهیونیست اسیر که اسامی آنها یک روز قبل به دست رژیم صهیونیستی می رسد آزاد می شوند و ارتش اسرائیل آنها را تحویل گرفته و به چهار بیمارستان تعیین شده منتقل می کند. از سوی دیگر رژیم صهیونیستی روزانه حدود ۳۰ زن و کودک فلسطینی را آزاد می کند.

این رسانه‌ها اعلام کردند رژیم صهیونیستی به میانجی قطری اعلام کرده است که در صورت آزادی اسرای بیشتر صهیونیست آمادگی تمدید مدت آتش بس را دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی