بازارطلا، سکه و ارز

سکه ۲.۵ میلیون تومان و طلا ۶۳ هزار تومان گران شد

طلا گران میشود

رئیس اتحادیه طلا و جواهر به تشریح دلایل افزایش قیمت در بازار طلا و سکه پرداخت و گفت: این اتفاق روز شنبه هفته جاری همزمان با افزایش قیمت دلار و تشدید تنش در منطقه رخ داد.

مرزهای قیمت طلا و سکه شکسته شد. این اتفاق روز شنبه هفته جاری همزمان با افزایش قیمت دلار و تشدید تنش در منطقه رخ داد. سکه وارد کانال 30 میلیون تومان و طلا وارد کانال 2 میلیون و 400 هزار تومان شد. دلار از مرز 51 هزار تومان عبور کرد و در آستانه ورود به کانال بالاتر است.

این ارقام را در حالی در بازار می بینیم که بازار طلا از تیرماه روند نزولی داشته و حتی در یازدهم مهرماه به 2.239 هزار تومان رسیده است. سکه نیز از خرداد تا 16 مهر در مرز 26 میلیون تومان روند نزولی داشت.

اما ناگهان از شنبه همین هفته کارت برگشت و قیمت ها جهش عجیبی پیدا کرد. فعالان بازار عوامل متعددی را در نوسان قیمت ها در نظر گرفته اند. یکی اینکه مهلت ۲۶ مهر برای پایان برخی محدودیت‌های برجام وجود دارد. دلیل دوم تشدید درگیری بین حماس و اسرائیل است. دلیل سوم مربوط به زلزله هرات است.

چرا قیمت ها بالا رفت؟

در همین رابطه نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت: بخشی از شرایط فعلی بازار طلا و سکه ناشی از افزایش شدید قیمت جهانی اونس است. طلا و بخشی دیگر مربوط به نوسانات و افزایش قیمت ارز است. اخبار سیاسی در سطح جهان درباره تنش میان فلسطین و اسرائیل بر بازار ارز تاثیر گذاشته است.

وی می افزاید: با توجه به افزایش قیمت جهانی اونس طلا، بازارهای داخلی طلا و سکه نیز افزایش قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه سکه کانال 30 میلیون تومانی را رد کرده است، می گوید: روز گذشته هر گرم طلای 18 عیار حدود 63 هزار تومان افزایش قیمت داشت و سکه نیز دچار افت قیمت شد. افزایش قیمت 2 میلیون 500 هزار سکه طرح قدیم نیز یک میلیون و 900 هزار تومان، نیم سکه یک میلیون تومان، ربع سکه یک میلیون تومان و سکه یک گرمی بانک مرکزی 500 هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

بذرافشان با بیان اینکه این افزایش قابل توجه بود، تصریح می کند: این وضعیت در حالی است که از نظر تقاضا شاهد تغییر در بازار بوده ایم و بازار هیجانی نشده و بازار روال عادی خود را طی می کند.

وی خاطرنشان می کند: با این حال افزایش قیمت جهانی اونس طلا، افزایش قیمت ارز و اخبار سیاسی و اقتصادی مربوط به تنش در منطقه بازار داخلی را تحت تاثیر قرار داد. اما اینکه بگوییم تقاضا در بازار تشدید شده است، این اتفاق نیفتاده است.

در پشت صحنه جهش عجیب قیمت ها در بازار، سکه 2.5 میلیون تومان و طلا 63 هزار تومان گران شد.

آیا امکان بازگشت به قیمت های قبلی وجود دارد؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در ادامه در پاسخ به این سوال که امکان بازگشت به قیمت های قبلی وجود دارد؟ وی تاکید می کند: باید دید اخبار سیاسی و اقتصادی در روزهای آینده چه مراحلی را طی می کند. همچنین اونس جهانی طلا چه ارقامی دارد و بازار ارز در چه شرایطی است.

بذرافشان بیان می کند: اگر خبر خاصی نیست تغییری صورت نگیرد. با این حال اکنون نمی توان پیش بینی کرد و باید دید وضعیت اونس طلای جهانی چگونه خواهد بود.

تقاضا در بازار کاهش می یابد

ابراهیم محمدولی، رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین، درباره دلایل افزایش قیمت سکه و طلا اظهار کرد: این افزایش قیمت به دلیل تنش های منطقه بود که هم بر قیمت سکه تاثیر گذاشت. اونس جهانی طلا و بازار ارز، سکه و طلا.

وی با بیان اینکه این اتفاقات بر قیمت طلا و سکه تاثیرگذار است، می افزاید: مدتی در بازار آرامش حاکم بود اما اکنون شاهد نوسانات روزافزون قیمت ها هستیم و امیدواریم به زودی بازارها به وضعیت خود بازگردند. آرامش قبلی

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تصریح می کند: در این شرایط چرخ تولید و تجارت کند می شود و کمتر متقاضی وارد مسیر خرید و فروش می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی