سینما و تئاتر

رقابت خانم‌های بازیگر در جشنواره‌ی چهل و دوم

الناز حبیبی، نسیم ادبی و شبنم قربانی سه بازیگری هستند که هر کدام با دو فیلم در چهل و دومین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارند.

با اعلام اسامی فیلم های پذیرفته شده در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر و انتشار اسامی بازیگران و عوامل هر فیلم، الناز حبیبی، نسیم ادبی و شبنم قربانی سه بازیگر زن پرکار چهل و دومین جشنواره فیلم فجر هستند.

الناز حبیبی و دو فیلم «تمساح خونی» و «شه‌سوار» 

الناز حبیبی فعالیت هنری خود را از سال 1385 با سریال روزگار قریب آغاز کرد و تاکنون در بیش از 20 اثر سینمایی و تلویزیونی بازی کرده است. پس از موفقیت فیلم «فسیل» و حضور الناز حبیبی در قاب سینما، حالا او را در دو فیلم «تمساح خونین» و «شهسوار» در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر خواهیم دید.

«تمساح خونی» اولین ساخته جواد عزتی در مقام کارگردان به تهیه کنندگی کامران حجازی است و بازیگرانی چون جواد عزتی، عباس جمشیدی فر، سعید آقاخانی، بهزاد خلج، شبنم قربانی در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «من یک تمساح هستم، یک تمساح خونی! مجروحی که تمام زندگی اش از دست رفته و چیزی برای از دست دادن ندارد… اما باز هم می خواهد ریسک های بزرگی بکند!»

همچنین این بازیگر جوان در سومین فیلم سینمایی «شه‌سوار» ساخته حسین نمازی به همراه مهرداد صدیقیان، هادی کاظمی، عباس جمشیدی فر و گیتی قاسمی به ایفای نقش پرداخته است.

داستان «شه‌سوار» در سه شبانه‌روز و در یک مراسم عروسی می‌گذرد.

نسیم ادبی با نقش‌آفرینی در فیلم‌های «آسمان غرب» و «تابستان همان سال»

نسیم ادبی از سال ۱۳۷۲ فعالیت هنری خود را در حرفه بازیگری آغاز کرده و تاکنون در بیش از چهل فیلم سینمایی و سریال بازی کرده است. این بازیگر سال گذشته در فیلم های «دوستم داشتند» و «پرونده باز است» حضور داشت و امسال نیز در دو فیلم «آسمان غرب» و «تابستان همان سال» بازی کرده است.

نسیم ادبی

نسیم ادبی در فیلم سینمایی «آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری و تهیه کنندگی حبیب ولی نژاد در کنار میلاد کیمرام، امیرحسین آرمان، نادر فلاح، آرمین رحیمیان، کریم امینی، روح الله زمانی بازی کرد.

در خلاصه داستان این فیلم که در بخش سودای سیمرغ جشنواره حضور دارد، آمده است: «آسمان غرب» رشادت، غیرت و میهن پرستی خلبان شهید علی اکبر شیرودی و دیگر همرزمانش را در روزهای آغازین جنگ به تصویر می کشد. دیدگاه های مختلف.

همچنین این بازیگر در فیلم «تابستان همان سال» به کارگردانی محمود کلاری که در بخش سودا سیمرغ نیز قرار دارد به ایفای نقش پرداخته است.

نسیم ادبی در این فیلم به تهیه کنندگی علی اوجی به همراه علی شادمان، فریبا نادری، سمیرا حسن پور، رویا جواد نیا، صابر ابر، پژمان بازغی و مهران مدیری به ایفای نقش پرداخته است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: عطا 7 ساله را به رمالِ آینه‌بین می برند تا طی مراسمی دزد طلاهای خاله اش را در آینه شناسایی کند. او همه چیزهایی را که از توضیحات عمه اش در مورد تردید او در مورد دزدی پسر عموی دیگرش داوود شنیده است، بازگو می کند، غافل از اینکه این دروغ مجازاتی را برای همه خانواده به دنبال خواهد داشت.

شبنم قربانی و حضور در دو فیلم «تمساح خونی» و «مجنون»

شبنم قربانی از سال 1376 با بازی در سریال «لحظه گرگ و میش» به شهرت رسید. پس از آن این بازیگر به طور مستمر در فیلم ها و سریال های زیادی مانند «ملکه گدایان»، «مرد بازنده»، «عشق کوفی» و… بازی کرد و هم اکنون با دو فیلم «تمساح خونی» و «مجنون» که هر کدام دو بخش سودای سیمرغ هستند، در چهل و دومین جشنواره فجر حضور دارد.

شبنم قربانی

فیلم سینمایی «مجنون» به کارگردانی مهدی شامحمدی و تهیه کنندگی عباس نادران برشی از حماسه آفرینی شهیدان مهدی و مجید زین الدین و رزمندگان لشکر 17 علی بن ابی طالب (ع) در جزیره مجنون و عملیات بزرگ شهیدان را به تصویر می کشد. خیبر.

شبنم قربانی در این فیلم در کنار سجاد بابایی، حسام منظور و بهزاد خلج قرار گرفته است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی