اخبار کریپتو/ارزهای دیجیتال

مهمترین اخبار کریپتو کارنسی ایران و جهان

اخبار کریپتو امروز

تتر در یک ایمیل گفت که دریافته است که Cake DeFi توسط شرکت دیگری که مقیم سنگاپور است کنترل شده و اجازه بازخرید USDT را نخواهد داشت. گزارش شده است که صادرکننده استیبل کوین تتر شرایط خدمات (ToS) خود را در سنگاپور تغییر داده است ، ایمیلی که توسط مدیر عامل پروتکل مالی غیر متمرکز Cake DeFi  در 25 سپتامبر به اشتراک گذاشته شد ، تغییراتی را در ToS شرکت نشان می‌دهد که پایگاه‌ های مشتری خاصی را از بازخرید تتر منع می‌کند.

جولیان هاسپ، بنیانگذار و مدیر عامل کیک، ایمیلی از تتر دریافت کرد که در آن شرکت اعلام کرد به دلیل تغییرات در شرایط خدمات خود، قادر نخواهد بود USDT را بخرد و برای آن دلار ایالات متحده دریافت کند. در یک پست در X، هاسپ اظهار داشت که اطمینان ندارد کیک توانایی خرید USDT و تبدیل آن به دلار آمریکا را داشته باشد، زیرا در سنگاپور مستقر است.

تغییرات کلیدی در قوانین و مقررات Tether شامل محدود کردن استانداردهای داخلی آن است. به عبارت دیگر، شرکت‌هایی که تحت کنترل نهاد دیگری قرار دارند و مدیران و سهامداران آنان در سنگاپور مقیم هستند، دیگر اجازه دسترسی به خدمات تتر به عنوان مشتری را ندارند. استفاده از اصطلاح “کنترل شده توسط نهاد دیگری” بسیاری از افراد را در جامعه رمزنگاری گیج کرده است، از جمله Cake DeFi که متوجه شد که تحت کنترل یک شرکت دیگر در سنگاپور قرار دارد. در نتیجه به علت این موضوع، شما دیگر مجوز صدور یا بازخرید از پلتفرم را نخواهید داشت.

کاربران X بر این باورند که تغییرات اخیر در شرایط استفاده از تتر منجر به یک رسوایی بزرگ در حوزه پولشویی کریپتو در سنگاپور شده است. در این رسوایی، دارایی‌هایی که از ورشکستگی حاصل شده بودند به بیش از 2 میلیارد دلار افزایش یافته‌اند. همچنین، یک کاربر دیگر نمی‌تواند که تغییرات در شرایط بازخرید USDT مشکلاتی برای Cake DeFi، که یک پروتکل DeFi است و باعث بررسی دقیق (EDD) شده است، ایجاد کند. به‌نظر می‌رسد که این مشکلات ممکن است نشان‌دهنده یک مشکل در همکاری بین دو شرکت باشد.

برای دور زدن تحریم های آمریکا، چین کارخانه بزرگ تراشه هوش مصنوعی می سازد!

دانشمندان چینی به دنبال ساخت تاسیسات عظیم برای تولید محلی فناوری لازم برای ایجاد تراشه‌های نیمه‌رسانای هوش مصنوعی می باشند. براساس گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست (SCMP)، چین در پی ایجاد کارخانه‌های تراشه‌های هوش مصنوعی (AI) است که به وسیله شتاب‌دهنده‌های ذرات، تحریم‌هایی که در صنعت داخلی تاثیرگذار بوده‌اند را غیرفعال سازند.

استفاده از شتاب دهنده های ذرات به ایجاد راه‌های جدیدی برای تولید یک منبع لیزری جدید کمک می کند. طبق این گزارش، تیمی از دانشمندان دانشگاه Tsinghua در حال مذاکره با مقامات منطقه جدید Xiongan هستند تا برای توسعه کارخانه، منطقه مناسبی را انتخاب کنند. این روش، مشکلات تحریم‌های فعلی ایالات متحده را کنار بگذارد.

استفاده از شتاب دهنده های ذرات، جایگزینی برای ماشین لیتوگرافی در فرآیند تولید تراشه های نیمه هادی برای سیستم های هوش مصنوعی سطح بالا خواهد بود. در حال حاضر، تنها شرکت Advanced Semiconductor Materials Lithography (ASML) در خارج از هلند، فناوری مورد نیاز برای ساخت چنین ماشین هایی را دارد.

ایالات متحده به همراه ممنوعیت انویدیا، تولیدکننده پیشرو تراشه های هوش مصنوعی در جهان، از فروش ماشین آلات پیشرفته خود در بازار چین منع کرده است. گزارش SCMP نشان می‌دهد که یک کارخانه بزرگ چینی قادر به نصب چندین دستگاه لیتوگرافی است و این بار اول نیست که چین تلاش می‌کند با تلاش در برابر تحریم ها مقابله کند.

گزارش ها نشان می‌دهند که شرکت های چینی به دنبال روش هایی برای توسعه سیستم های هوش مصنوعی با استفاده از نیمه هادی های ضعیف تر و ترکیب های مختلف تراشه ها به علت تحریم های ایالات متحده می باشند. به جرات شرکت های چینی سیستم های هوش مصنوعی جدیدی را منتشر کرده اند، پس از اینکه چین قانون اساسی هوش مصنوعی خود را اجرا کرد.

اخبار فاندامنتال کریپتو

پس از هک، برداشت سپرده CoinEx برای ۳۴۶ ارز دیجیتال از سر گرفته شد!

برداشت سپرده CoinEx برای ۳۴۶ ارز دیجیتال از سر گرفته شد. این اعلامیه که در X (توئیتر سابق) منتشر شد، چالش‌های پیش روی تیم آنها را در ایجاد نقاط اعتبارسنجی و همگام‌سازی در زنجیره‌های مختلف عمومی روشن می‌کند.

پیچیدگی پیکربندی این نقاط اعتبارسنجی در زنجیره‌های عمومی مختلف، مستلزم زمان برای بازگرداندن کامل خدمات واریز و برداشت است. به کاربران توصیه می‌شود از طریق صفحه رسمی استاندارد هزینه‌های CoinEx و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی آن‌ها در جریان این پیشرفت‌ها قرار بگیرند.

توجه به این نکته ضروری است که فقط ارزهای رمزنگاری شده مشخص شده در اطلاعیه اخیر و صفحه استاندارد هزینه ها برای واریز و برداشت در دسترس هستند. هر ادعایی که خلاف آن را نشان دهد نادرست است و احتمالاً مرتبط با کلاهبرداری است.

هک مرتبط با کره شمالی از CoinEx می خواهد امنیت را مجددا ارزیابی کند این تصمیم به دنبال یک شکست قابل توجه برای CoinEx است، زیرا صرافی قربانی یک هک بزرگ شد که منجر به از دست دادن بیش از ۷۰ میلیون دلار از دارایی های دیجیتال شد. این حمله به گروه لازاروس کره شمالی مرتبط است، که به دلیل یک سری حملات سایبری با هدف از بین بردن دارایی های دیجیتال شناخته شده است.

تنها در سال جاری، تخمین زده می‌شود که هکرهای کره شمالی بیش از ۲۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال را سرقت کرده‌اند، که نشان‌دهنده تهدید مداوم این گروه‌ها در چشم‌انداز ارزهای دیجیتال است. فعال‌سازی مجدد خدمات CoinEx یک گام مثبت رو به جلو است که نشان‌دهنده تعهد آن به مقابله با چالش‌های امنیتی و دسترسی کاربران به طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال است.

اخبار ارزهای دیجیتال فوری

بیت کوین به پایین ترین سطح ۱۲ روزه و ریپل به زیر ۰.۵ می رسد !

بعد از تعطیلات آخر هفته نسبتاً آرام، بیت کوین ساعاتی پیش شروع به از دست دادن ارزش خود کرده و به کمترین میزان در ۱۲ روز گذشته و کمی بیش از ۲۶۰۰۰ دلار سقوط کرد .اکثر آلت‌کوین‌ها امروز نیز در وضعیت قرمز قرار دارند و XRP و Toncoin حدود ۳% کاهش یافته‌اند.

قیمت bitcoin در ابتدای هفته گذشته به حالت تهاجمی رفت و از ۲۷۰۰۰ دلار گذشت و در روز سه شنبه به ۲۷۵۰۰ دلار رسید. پس از یک روز معاملات جانبی در آنجا، دارایی بیشتر شتاب خود را از دست داد و شروع به ردیابی مجدد نمود.

این به افت قیمت به ۲۶,۴۰۰ دلار در روز پنجشنبه منجر شد، تقریباً در همان زمانی که فدرال رزرو ایالات متحده تغییر سیاست پولی خود را اعلام کرد – از افزایش مجدد نرخ بهره خودداری کرد. با این وجود، بیت کوین در چند روز آینده کمی بهبود یافت و بیشتر تعطیلات آخر هفته را در حدود ۲۶۶۰۰ دلار گذراند.

با این حال، زمانی که تلاش کرد پمپاژ بالاتری داشته باشد، رد شد و کاهش بعدی آن را برای اولین بار از ۱۳ سپتامبر به ۲۶۰۰۰ دلار کاهش داد. در حال حاضر، BTC  توانسته از آن سطح دفاع کند، اما ارزش بازار آن به زیر ۵۱۰ میلیارد دلار کاهش یافته است و تسلط آن بر alts به ۴۸.۹٪ در CMC کاهش یافته است.

بیتکوین (BTC) به پایین ترین سطح 12 روزه می رسد، ریپل (XRP) به زیر 0.5 دلار می رسد (بازبینی بازار) اکثر سکه‌های جایگزین نیز امروز قرمز هستند. اتریوم، بایننس کوین، دوج کوین، کاردانو، سولانا، لایت کوین و شیبا اینو تا ۱% یا حدود ۱% ضرر دارند. کاهش بیشتر در ریپل و تونکوین مشهود است. هر دو دارایی تقریباً ۳٪ عقب افتاده اند. در نتیجه، XRP به زیر ۰.۵ دلار کاهش یافته است، در حالی که TON در ۲.۲ دلار است Polygon، Bitcoin Cash، LEO، HBAR، XLM، FIL، و CRO نیز امروز در وضعیت قرمز قرار دارند.

Aptos در میان معدود استثناها است که بیش از ۶٪ افزایش یافته است. در نتیجه، APT  نزدیک به ۵.۵ دلار معامله می شود. کل ارزش بازار crypto در یک روز ۱۰ میلیارد دلار دیگر از بین رفته است و اکنون در CMC زیر ۱.۰۵۰ تریلیون دلار قرار دارد.

ماینرهای بیت کوین در اجلاس جهانی استخراج دیجیتال ، کارایی و انرژی تجدیدپذیر را دو برابر می کنند!

Bitmain در جلسه جهانی دیجیتال ماینینگ (WDMS) در هنگ کنگ نسل بعدی ماینرهای Antminer S21 و S21 Hydro ASIC خود را معرفی کرد. این ماینرها با نرخ هش 200 تراهش در ثانیه (TH/s) و بازدهی 17.5 ژول در هر تراهش (J/T) برای بهبود بهره وری از طریق انرژی سبز عرضه شده‌اند. در مقایسه با بیت کوین ASICS قدیمی‌تری که با نرخ تا 20 J/T کار می‌کردند، عملکردی قابل توجه نشان می‌دهند. با افزایش هزینه‌های برق و پیش‌بینی نصف شدن پاداش بیت کوین در آوریل 2024، بهره وری ASIC به سرعت به تمرکز اصلی ماینرها تبدیل می‌شود. بسیاری از ماینرها همچنین به سوی منابع انرژی تجدیدپذیر به عنوان جزء اصلی عملیات خود می‌روند. موضوع اصلی مورد بحث در پانل‌های WDMS، توسعه پایدار در صنعت معدن بود. در جلسه افتتاحیه، اعضای تیم Terraulf، Core Scientific، CleanSpark و Iris Energy دیدگاه‌های خود را در مورد تبدیل منابع انرژی تجدیدپذیر به یک استراتژی حیاتی برای بسیاری از ماینرها پس از نصف شدن پاداش بیت کوین در آوریل 2024 به اشتراک گذاشتند.

اخبار ارزهای دیجیتال ایران

اطلاعاتی در خصوص هک صرافی ارز دیجیتال کوینکس؛ معامله‌گران ایرانی چه کنند؟

در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۴۰۲، خبرهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که اشاره به یک حمله هکی به صرافی کوینکس و سرقت میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال داشتند. بعداً، کوینکس این حمله را تأیید کرده و توضیحاتی درباره تدابیر امنیتی خود به کاربران ارائه داد. آنها بیان کردند که مبلغ سرقت شده تنها بخش کوچکی از دارایی‌های صرافی است و دارایی کاربران حفظ شده است.

اطلاعات جدید نشان داد که مقدار دارایی‌های سرقت‌شده از کوینکس به بیش از ۵۳ میلیون دلار افزایش یافته است. کوینکس اقدام به شناسایی و برچسب‌گذاری آدرس‌های مشکوک به ارتباط با حمله هکی خود کرده است و از سایر پروژه‌ها و فعالان صنعت ارزهای دیجیتال خواسته است که در تشخیص و فریز آدرس‌های مشکوک به آنها کمک کنند.

ماجرا اما به همین جا ختم نمی‌شود. بررسی‌های تازه‌تر (ساعات نزدیک به انتشار این گزارش) نشان می‌دهد رقم دارایی‌های سرقت‌شده از کوینکس به بیش از ۵۳ میلیون دلار افزایش یافته است. تخمین ارزش دارایی‌های سرقت‌شده از صرافی کوینکس توسط شرکت امنیتی SlowMist ۶۶۹ میلیون واحد این توکن را در جریان این هک می‌دانند. تیم پروژه بریج (Bridge) که وابسته به سینا استوی می‌باشد و همچنان درگیر پرونده کثیرالشاکی مالباختگان صرافی کریپتولند است، اعلام کرده است که ۶۶۹ میلیون واحد از این توکن در جریان این هک از کوینکس سرقت شده است.

صرافی ارز دیجیتال کوینکس در سال‌های گذشته معامله‌گران ایرانی زیادی را به خود جذب کرده است. دلیل آن نیز مشخصاً امکان انجام احراز هویت در این صرافی با استفاده از مدارک شناسایی ایرانی است. این امکان، که برای پلتفرم‌های بین‌المللی معمول و مرسوم نیست، به دلیل مسائل مربوط به تحریم‌های اقتصادی ایران بسیار متمایل کننده است.

به اطلاع رسمی کوینکس، به دلیل مسائل امنیتی، واریز و برداشت‌ها در این صرافی تعلیق شده‌اند و کاربران در حال حاضر امکان برداشت یا حتی واریز ارز دیجیتال در این پلتفرم را ندارند.

به علت عدم قطعیت موجود در کوینکس، برخی کارشناسان امنیتی به کاربران توصیه می‌کنند که پس از ازسرگیری خدمات برداشت و واریز، دارایی‌های خود را از صرافی برداشت و در یک محیط امن ذخیره کنند. همچنین، نگهداری طولانی‌مدت ارزهای دیجیتال در صرافی‌های متمرکز، به ویژه خارجی، تلقی می‌شود که خطرناک است و توصیه نمی‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی