اخبار کریپتو/ارزهای دیجیتالبازارطلا، سکه و ارز

سطوح جدید قیمتی دلار شرایط جدیدی را در بازار ارز ها به وجود اورد

سطوح جدید قیمتی دلار

بررسی ها و گزارش ها حاکی از آن است که همزمان با افزایش قیمت دلار در بازار، تب به معاملات غیررسمی ارز بازگشته و دلالان به بازار بازگشته اند.روز گذشته بازار ارز وارد فاز جدیدی از افزایش قیمت شد. به طوری که جهشی به دو کانال بالاتر را تجربه کرد و به کانال 52 هزار تومانی رفت.

افزایش قیمت دلار تا کانال 52 هزار تومان در حالی رخ داد که از اول خردادماه امسال رنگ کانال 52 هزار تومانی را به خود ندیده بود و در نوسان نزولی در 20 خرداد ماه جاری شد. حتی تا کانال 46 هزار تومان هم پایین آمده بود، اما بعد از آن دلار همیشه بین کانال های 48 تا 49 هزار تومان در نوسان بود.

دلار کانال را تغییر داد/ آیا دوباره نرخ ارز وارد سطوح قیمتی جدیدی می شود؟

این شرایط بازار ارز به گونه ای بود که حتی از مدت قفل شدن قیمت دلار هم صحبت کردند. به نوعی دلار تمایلی به خروج از این کانال های قیمتی ندارد.

اما از شنبه هفته جاری به دنبال زلزله هرات و تشدید تنش بین حماس و اسرائیل، بازار ارز وارد فاز جدیدی از قیمت ها شد به طوری که تا کنون سه کانال افزایش یافته و به کانال 52 هزار رسیده است. تومان.

در این بین بررسی ها و گزارش ها حاکی از آن است که همزمان با افزایش قیمت دلار در بازار، تب به معاملات غیررسمی ارز بازگشته و معامله گران به بازار بازگشته اند.

با این حال به نظر می رسد بازارساز سعی دارد با افزایش عرضه، مسیر قیمتی بازار را تغییر دهد.

در همین رابطه سیدکمال سیدعلی، معاون اسبق ارزی بانک مرکزی در گفت وگویی درباره شرایط بازار ارز می گوید: عوامل سیاسی همواره از عوامل موثر بر نرخ ارز بوده اند و در سال های گذشته در انتخابات آمریکا شاهد بودیم که «جو بایدن» رئیس جمهور شد. در جمهوری آمریکا قیمت دلار کاهش یافت یا زمانی که احتمال پیروزی «ترامپ» در انتخابات افزایش یافت، نرخ دلار افزایش یافت.

سیدعلی می افزاید: در شرایط فعلی دلیل اصلی نوسانات نرخ ارز و رشد قیمت تا سقف 53 و 54 هزار تومان به دلیل تنش و جوی است که در منطقه به وجود آمده و تاثیر منفی بر نرخ ارز گذاشته است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به تثبیت قیمت ها در بازار ارز طی ماه های گذشته تصریح می کند: 90 درصد شرایط فعلی ناشی از تنش بین اسرائیل و جنبش حماس است و این جو روانی در فضای مجازی باعث افزایش نرخ ارز شده است. برای نوسان.

وی به ایرنا تاکید کرد: بانک مرکزی در ماه های گذشته با اجرای سیاست های تثبیت کننده توانست آرامش را به بازار ارز برگرداند و ثبات خوبی به بازار بخشید و بدون شک با برقراری آرامش در بازار ارز نرخ ارز تثبیت خواهد شد. منطقه

سیدعلی خاطرنشان می کند: در مرحله بعد باید به کسری بودجه و تورم تا پایان سال توجه ویژه داشته باشیم که در صورت کنترل، نرخ ارز متعادل می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی