اقتصادی

در سرمای بی‌سابقه اسفندماه مصرف گاز افزایش یافته است

مدیرعامل مرکز مدیریت شبکه گاز کشور با تاکید بر رعایت مصرف گاز در کشور توسط مصرف کنندگان، گفت: بخش داخلی بیشترین مصرف را دارد که بیش از 50 درصد تولید کشور است. سعید عقلی تصریح کرد: از همه هموطنان خواهشمندیم در بخش خانگی کارهای بسیار ساده مانند استفاده از دستگاه های پربازده و در بخش تجاری با عدم استفاده از وسایل گرمایشی در فضاهای باز و همچنین اداری انجام دهند.  بخش های دولتی و آموزشی، برای حفظ دما درجه 18 تا 21 را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: انشالله با رعایت این موارد بتوانیم در این سرمای بی سابقه در چند سال اخیر در اسفند ماه و سرمای حاکم بر کشور گاز پایدار در همه بخش ها داشته باشیم. به گفته وی، بیشترین مصرف را در بخش داخلی داریم که بیش از 50 درصد تولید کشور است. در بخش تجاری و دولتی ما روزانه حدود 50 میلیون متر مکعب مصرف می شود، اما صنعت غیر عمده ما حدود 60 میلیون مصرف می کند و اگر این بخش ها بتوانند کمک کنند و دمای متعادلی در ساختمان های اداری داشته باشند، مشکل خاصی با گازرسانی نخواهیم داشت.

وی دیروز گفت: پیش‌بینی می‌شود در هفته جاری مصرف گاز در صنایع خانگی، تجاری و غیرعمد 100 میلیون مترمکعب افزایش یابد. روز شنبه پنجم اسفندماه مصرف گاز در صنایع خانگی، تجاری و غیر عمده به 546 میلیون مترمکعب در روز رسید و با توجه به ورود سامانه هوای سرد به کشور، تمامی مناطق غرب، شمال غرب و شمال پیش بینی می شود در کشور و استان های مرکزی تهران، اصفهان و … مصرف در این بخش به حدود 650 میلیون متر مکعب در روز برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی