اقتصادی

۷۵۶ مجوز برای واحدهای تولیدی-صنعتی در آذربایجان غربی

معاون امور صنعتی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه 756 جواز تاسیس برای احداث واحدهای تولیدی صنعتی جدید در استان صادر شده است.

احسان جوی گفت: برای احداث و راه‌اندازی 756 واحد تولیدی صنعتی جدید در استان بیش از 285 هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری صورت گرفته است که پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغال مستقیم 19 هزار و 668 نفر را فراهم آورد.  جوی با بیان اینکه در حال حاضر 2 هزار و 549 طرح صنعتی با جواز تاسیس معتبر در استان در حال تکمیل و تجهیز برای بهره برداری است، افزود: برای ایجاد و تکمیل این طرح‌ها بیش از 985 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است،  پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این واحدهای صنعتی زمینه اشتغال مستقیم برای 69 هزار و 346 نفر فراهم شود.

معاون امور صنعتی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی بیان کرد: طی 8 ماهه امسال 115 واحد صنعتی با اخذ پروانه بهره‌برداری وارد چرخه تولید شدند و بیش از 30 هزار میلیارد ریال اعتبار داشته است. برای بهره برداری از این واحدها سرمایه گذاری شده است. این واحدها برای 6 هزار و 863 نفر امکان اشتغال مستقیم را ایجاد کرده‌اند.

جوی افزود: در حال حاضر 2 هزار و 88 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری معتبر در استان وجود دارد که برای بهره‌برداری از این واحدها بیش از 131 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و زمینه اشتغال مستقیم 62 هزار و 115 نفر فراهم شده است. وی تاکید کرد: از ابتدای سال جاری با اجرای طرح‌های مختلف در راستای شعار سال افزایش تولید و احیای واحدهای راکد و نیمه فعال استان به ویژه اجرای روزهای یکشنبه برای حمایت از تولید 34 واحد صنعتی غیرفعال به چرخه تولید بازگردانده شده‌اند که زمینه اشتغال 309 نفر در این واحدها فراهم شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی