اقتصادی

اخبار بازار تهران

قیمت واقعی گوشت اعلام شد!

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان :

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: علی رغم واردات روزانه ۱۵۰ تن گوشت قرمز، اما بدلیل مشکلات سیستم توزیع و کمبود نظارت کماکان قیمت ها بالاست. افشین صدردادرس گفت: بنابر اعلام مرکز آمار جمعیت دام سبک کشور تا پایان فصل بهار ۶۴ میلیون راس بوده است.  پس از اصلاح نظام یارانه، هزینه های کارگری و حمل و نقل بدون دخالت دولت افزایش یافته و مسئولان به جای اخذ سیاست های حمایتی از تولیدکنندگان برای چرخه تولید به سراغ واردات رفتند که استمرار این روند ضربه مهلکی به تولید داخل می زند. صدردادرس ادامه داد: با توجه به آنکه آسیب افزایش حجم واردات متوجه سطح کلان کشور می شود، از این رو سیاست های حمایت از تولید داخل باید اتخاذ شود.

صدردادرس قیمت هر کیلو دام را ۱۷۰ تا ۲۰۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: براین اساس نرخ منطقی هرکیلو شقه گوسفندی ۴۲۰ تا ۴۳۵ هزارتومان است. او افزایش نظارت بر سطح بازار را راهکار تنظیم بازار گوشت اعلام کرد و گفت: مسئولان به جای آنکه مشکلات سیستم توزیع را حل کنند، فشار بر بخش واردات گذاشتند، درحالیکه این امر به تولید داخل آسیب می زند.

قیمت جدید سیمان اعلام شد!

به نقل از تجارت‌نیوز

پس از افزایش ۱۸ تا ۳۹ درصدی قیمت سیمان در هفته‌ های گذشته، بررسی جدیدترین وضعیت بازار نشان می‌دهد قیمت سیمان نسبت به هفته گذشته ثابت مانده است. قیمت سیمان در هفته سوم شهریور نسبت به اواخر مرداد ماه در بیشتر واحد های استان تهران با رشد ۱۸ تا ۳۹ درصدی همراه بود، اما در سایر استان‌ها در بیشتر موارد قیمت ثابت بوده است.

در هفته جاری قیمت هر پاکت سیمان درب کارخانه‌ های مختلف بین ۴۶ هزار تا ۷۵ هزار و ۵۰۰ تومان است. به نظر می‌رسد بلاتکلیفی نرخ گاز صنایع منجر به سردرگمی بازار و رشد قیمت‌ها در هفته ‌های گذشته شده باشد. اما احتمالا اخبار مرتبط با مذاکرات سیاسی، نرخ دلار و غیره در یک هفته گذشته در بازارهای مختلف اثر داشته است.

آتش سوزی کارگاه کفش در بازار تهران

به نقل از صدا و سیما: سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران از آتش سوزی کارگاه کفش در بازار تهران خبر داد. ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران، گفت: ساعت یک دقیقه بامداد امروز ۲۹ شهریور یک مورد آتش سوزی در یک کارگاه تولیدی کفش در بازار تهران کوچه پاچنار به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی اطلاع داده شد و بلافاصله ۴ ایستگاه آتش نشانی با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این آتش سوزی یک ساختمان ۲ طبقه به وسعت ۲۰۰ متر که کارگاه تولید کفش بوده است و مقدار زیادی ابزار و مواد اولیه کفاشی در آن نگهداری می‌شد دچار حریق شد که با حضور به موقع و اقدامات سریع آتش نشانان، آتش مهار شد و از سرایت آن به دیگر مغازه‌ها که مغازه پارچه فروشی و نگهداری مواد آتش زا بود جلوگیری شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه عملیات اطفای حریق ساعت ۲:۲۸ دقیقه بامداد امروز به پایان رسید گفت: خوشبختانه این حادثه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی