فوتبال

گفت و گوی جالب لیونل مسی درباره رونالدو و پایان کار حرفه ای

لیونل مسی پس از کسب توپ طلا در مصاحبه با مجله فرانس فوتبال درباره موضوعات مختلفی از جمله بازگشت به بارسلونا و رقابت با کریستیانو رونالدو صحبت کرد.

لیونل مسی هشتمین توپ طلای خود را دریافت کرد و پس از اینکه بار دیگر به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شد، مصاحبه ای با فرانس فوتبال انجام داد و در آن به دوران حرفه ای خود، قهرمانی اخیر در جام جهانی با آرژانتین و رابطه اش با بارسلونا پرداخت.

مسی به باشگاهی که سال ها خانه او بود یعنی بارسلونا اشاره کرد و درباره احتمال بازگشت به این تیم پس از جدایی از پاری سن ژرمن گفت: می توانستم به بارسلونا برگردم اما نشد، اولین فکرم این بود. همیشه به خانه برگردم تا بتوانم دوباره در بارسلونا بازی کنم و همانطور که همیشه آرزویش را داشتم بازنشسته شوم. اما این امکان پذیر نبود.”

این بازیکن آرژانتینی خاطرات خوبی از بارسلونا دارد و اعتراف می کند که به تماشای تیم زیر نظر هم تیمی و دوست سابق خود ژاوی ادامه می دهد: “من فکر می کنم تیم از زمان ورود ژاوی به خوبی تکامل یافته است، با ترکیبی از بازیکنان جوان در سطح عالی و بازیکنان با تجربه ای مانند لواندوفسکی و کونده.”

رقابت با کریستیانو رونالدو

تنها بازیکنی که در جوایز انفرادی به او نزدیک می شود کریستیانو رونالدو است که پنج بار برنده توپ طلا شد: 2008، 2013، 2014، 2016 و 2017. این دو نفر سال ها برای فتح این جام تلاش کردند. لئو به این دوئل اشاره کرد و گفت: “این یک مبارزه بسیار خوب در سطح ورزشی بود. ما در رقابت با یکدیگر پیشرفت می کنیم زیرا هر دو رقبای بزرگی هستیم. او همچنین همیشه می خواست برنده شود. چنین رقابتی لحظات بسیار خوبی را برای هر دوی ما ایجاد کرد. برای همه کسانی که فوتبال را دوست دارند. من فکر می کنم ما به خاطر ماندن در اوج برای مدت طولانی مستحق اعتبار هستیم. “بسیار سخت است که 10 یا 15 سال در اوج بمانیم.”

روزهای سخت با آلبی سلسته

مسی در طول این مصاحبه به کارنامه خود و تمام جام هایی که در طول دوران حرفه ای خود به دست آورده بود افتخار می کرد، اما نگرفتن جام با تیم ملی آرژانتین تا کوپا آمریکا در سال 2021 را خاری در چشم خود می دانست.

مسی اعتراف کرد که پس از باخت سه فینال متوالی با آرژانتین (جام جهانی 2014، کوپا آمریکا 2015 و 2016) و باخت به فرانسه در سال 2018 امید خود را از دست داده است: “در یک مقطعی تصمیم گرفتم از تیم ملی خداحافظی کنم؛ بعد از باخت. در فینال کوپا آمریکا 2016 مقابل شیلی لحظات بسیار بسیار سختی را پشت سر می گذاشتم.چون فراتر از احساس ناامیدی این نسل لیاقت چنین رفتارهایی را نداشت.ما باید به این فکر می کردیم که به فینال کوپا آمریکا رسیدیم. و دو بار جام جهانی اما در آن زمان تنها چیزی که برای مردم اهمیت داشت قهرمانی بود.» به نظر من انتقاداتی که ما دریافت کردیم اغراق آمیز بود.

آینده و پایان کار

مسی به صراحت شایعه جدایی از اینترمیامی و احتمال انتقال قرضی به بارسلونا را تکذیب کرد: “نه، به هیچ وجه. حالا که با آمدنم به آمریکا یک قدم رو به جلو برداشتم، فکر نمی کنم هرگز بازی کنم. دوباره در اروپا.البته تا آخر عمرم دلم برای بازی در لیگ قهرمانان یا لالیگا تنگ خواهد شد، بازی هایی با طعم خاص.» اما تا جایی که می توانستم از آن لذت بردم، بنابراین پشیمان نیستم.

کاپیتان تیم ملی آرژانتین درباره آینده و زمان بازنشستگی گفت: همیشه می گفتم به آینده فکر نمی کنم، روز به روز جلو می روم، از نظر بدنی احساس خوبی دارم، نمی دانم تا کی من می توانم بازی کنم. به راهم ادامه می دهم تا زمانی که احساس کنم دیگر نمی توانم و شرایط بدنی ام به من اجازه نمی دهد آنطور که دوست دارم بازی کنم. زمان مشخص خواهد کرد.”

او در مورد حضورش در جام جهانی 2026 چندان خوشبین نبود: “آن زمان 39 ساله می شوم و کمی سخت به نظر می رسد، اما باید منتظر بمانم و ببینم از نظر بدنی چه احساسی دارم.”

لئو در نهایت درباره آینده خود پس از ترک فوتبال گفت: “وقتی فوتبال من تمام شود، به بارسلونا برمی گردیم. اینجا خانه ماست و ما به آن عادت کرده ایم و دوستانمان آنجا هستند. اما در حال حاضر نمی دانم چه کاری دارم.” “من هنوز در مورد آن فکر نکرده ام و نمی خواهم اکنون به آن فکر کنم.”

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی