ورزشی

آقای گل تاریخ، روز به روز تاریخ ساز تر!!!

کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی تیم نصر عنوان بهترین گلزن لیگ های دسته اول تاریخ فوتبال را از آن خود کرد. رونالدو شب گذشته در دیدار النصر مقابل الاخدود بار دیگر ستاره بی چون و چرای تیمش لقب گرفت و در جریان این پیروزی موفق شد دو گل از سه گل این تیم را به ثمر برساند. ستاره پرتغالی در دقیقه 77 اولین گل را به ثمر رساند و تنها به سه دقیقه زمان نیاز داشت تا از اشتباه دروازه بان حریف استفاده کند و یکی از زیباترین گل های این فصل را به ثمر برساند که بسیاری معتقدند باید نامزد زیباترین گل این فصل شود. جایزه سال را ببرد.

اما این گل برای او ارزشی نداشت فقط به این دلیل که فرصت دریافت جایزه زیباترین گل سال را داشت. این بازیکن با گل دوم خود در بازی شب گذشته توانست یکی از جذاب ترین رکوردهای دنیای فوتبال را به نام خود ثبت کند. رونالدو با 517 گل زده حالا عنوان بهترین گلزن لیگ های دسته اول تاریخ فوتبال را از آن خود کرده و توانست با 515 گل از جوزف بیکان و فرانس پوشکاش بگذرد. علاوه بر این، این بازیکن با دو گلی که در این بازی به ثمر رساند، توانست آمار خود را در زمینه حضور در گلزنی در سال 2023 به عدد جذاب و باورنکردنی 61 گل برساند که شاید کمتر بازیکن هم سن و سال او بتواند این رقم را به دست آورد. چنین رکوردی را ثبت کند. بسیاری بر این باورند که رونالدو پس از 30 سالگی آمار بسیار بهتری نسبت به قبل داشته است.

او پس از رسیدن به این سن در 478 بازی به میدان رفته، 404 گل به ثمر رسانده و 92 پاس گل ارسال کرده است تا نشان دهد افزایش سن تاثیری در درخشش فوق العاده و رکوردشکنی های پیاپی او نداشته است. فصل 2023-24 اولین فصلی است که رونالدو به طور کامل در تیم النصر حضور خواهد داشت و با توجه به اینکه فصل گذشته نتوانستند جامی کسب کنند، اکنون فشار بر روی این بازیکن بیشتر از قبل شده است.النصر فصل گذشته در رده دوم لیگ عربستان قرار گرفت و در نیمه نهایی سوپرجام حذف شد و رونالدو در نهایت در رده پنجم بهترین گلزنان این رقابت ها قرار گرفت.

این بازیکن امیدوار است سال 2024 را با جام حذفی به پایان برساند و از ابتدای این فصل به عنوان یکی از بهترین گلزنان این رقابت ها لقب گرفت و با 15 گل زده در 13 دیدار، هواداران این تیم را به قهرمانی رساند. قهرمانی در لیگ عربستان و لیگ قهرمانان آسیا امید زیادی دارد.

با مجله خبری اختصاصی ارومیه ایتوک بهترین اخبار را دنبال کنید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی