دانش‌های بنیادی

تشکیل صندوق تامین مالی برای توسعه طرح های رصدخانه ملی

در گزارشی به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، برخی از طرح های توسعه‌ای رصدخانه ملی نجوم ایران در حضور رئیس این مركز تحقيقات مورد طرح و بررسی مسئولان قرار گرفت.

روح الله دهقانی فیروزآبادی در جلسه‌ای که با حضور جواد لاریجانی رئیس پژوهشکده دانش‌های بنیادی و تعدادی از اعضای هیئت علمی آن و فعالان رصدخانه ملی برگزار شد، بیان کرد: دانشمندان و متخصصان فراوانی در امر احداث و راه اندازی رصدخانه ملی ایران فعال بودند و زحمات ایشان برای کشور و پیشرفت آن قابل ستایش است.

سرعت بخشیدن به طرح های توسعه ای رصدخانه

دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری، در ادامه این صحبت‌ها تاکید کرد که برای سرعت بخشیدن به این پیشرفت‌ها باید عرضه پروژه‌ها را به بخش خصوصی محول کرد. او افزود: به منظور قدم گذاشتن فرزندانمان در مسیر فناوری باید از ظرفیت‌های نهادهای این رصدخانه استفاده کرد و در رویکردمان نسبت به مدل‌های اجرایی و نحوه بهره‌برداری از آن تغییری جدی دهیم. درباره همین رصدخانه نیز اگر پیش از این، بخش خصوصی را وارد اجرا می‌کردیم، می‌توانست نظام گردش مالی و توسعه‌ای را ایجاد کند که به سرعت به اجرایی شدن پروژه های مرتبط با آن بینجامد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی