اقتصادی

۶ هزار میلیایارد ریال برای سد و شبکه آبی پلدشت

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی، با نوجه به اختلافات حقوقی که بین شرکت پیمانکار و سایر بخش های مجتمع مجری آب منطقه ای به وجود آمد و موجب تشکیل پرونده های متعدد و متعددی در یک روند قضایی شد که اقدام به اخذ وجه نیز نمود. در واقع با جلسات متعددی که داشتیم و با پیگیری‌های دستگاه قضایی استان و عنایت ویژه ریاست محترم قوه قضائیه و معاونت محترم قضایی، اجرای این طرح بزرگ متوقف شد. قوه قضائیه. با بحث ابطال ماده 477 و رسیدگی مجدد به پرونده الحمدلله، مشکلات حقوقی و قضایی این طرح به طور کامل برطرف شد، از محل حساب های رفع انسداد از محل توقیف، اعتباری بالغ بر 6 هزار میلیارد ریال به طرح تزریق شد. حساب ها و عملیات اجرایی آن از سر گرفته شده است.

پروژه بزرگ کرم آباد بزرگترین پروژه اقتصاد مقاومتی شمال غرب کشور در شهرستان پلدشت است و سدی که چهار سال از افتتاح آن می گذرد هنوز به بهره برداری نرسیده است. با اختصاص هشت میلیارد دلار در سال 1393 از محل صندوق توسعه ملی، برای اجرای طرح های مهار و تنظیم آب مرزی و توسعه شبکه های آبیاری و زهکشی در کشور، مراحل ساخت سد کرم آباد پلدشت در مرز رودخانه ارس نیز آغاز شد. طرحی که در آن سالانه 112 مترمکعب آب از رودخانه مرزی ارس برای آبیاری 19 هزار و 200 هکتار از اراضی بایر و دیم شهرستان‌های پلدشت و شوط برداشت می شود.

اسدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدشت گفت: با اجرای این طرح بزرگ علاوه بر تحول بزرگ در بخش کشاورزی استان و شهرستان، میزان تولیدات محصولات کشاورزی از ۱۶۰ هزار تن در سطح شهرستان پلدشت به ۳۵۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

این سد با ظرفیت 54 میلیون متر مکعب به ارتفاع 43 متر از بستر رودخانه با عرض تاج 10 متر با خط انتقال 20 کیلومتر و با سه ایستگاه پمپاژ در مجاورت روستای کرم آباد در شهرستان پلدشت احداث می شود.

با بهره برداری از طرح بزرگ کرم آباد برای 15 هزار نفر در بخش کشاورزی 15 هزار شغل ایجاد می‌شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی