اقتصادی

اخبار بازار بورس

فلزات، 30 درصد سود بورس را تامین می کنند.

مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار معتقد است صنعت جایگاه ویژه ای در بازار سرمایه دارد. به گفته وی، بیش از ۳۰ درصد سوددهی بازار سرمایه از محل فلزات اساسی می باشد، به همین دلیل تامین مالی صنعت فولاد یک اولویت جدی است اما در کنار آن حفظ سرمایه گذاری ‌ها در همین صنعت هم برای ما اهمیت بسیار ویژه ای دارد.

در هفته‌ اخیر روند خروج سرمایه از بورس تهران تداوم داشت و شاهد خروج پول حقیقی در سه روز از چهار روز معاملاتی بودیم.

در اولین روز هفته روند ۹ روزه خروج متداوم جریان پول حقیقی از سهام شکست و ۱۰۹ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس افزوده شد. در روز یکشنبه با وجود تداوم ورود پول حقیقی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت، ۶۱۰ میلیارد تومان از مالکیت حقیقی‌ ها در صندوق ‌های درآمد ثابت نیز کم شد تا تحلیل‌گران معتقد شوند که روند معاملات تغییر کرده است. روز دوشنبه روند روز یکشنبه شکسته شد و ۴۰۲ میلیارد تومان از مالکیت حقیقی‌ها کاهش یافت. روز سه‌شنبه نیز رقم پول خروجی ۳۴۳ میلیارد تومان بود. در آخرین روز معاملاتی هفته نیز شاهد خروج پول برای سومین روز متوالی بودیم و ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار ۲۳۸ میلیارد تومان بود. در مجموع کل هفته ۸۷۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۲۱۸ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته گذشته کاهش داشت.

اخبار بازار بورس جهانی

شاخص ‌های آتی سهام آمریکا بعد از سقوط ۱٫۶ درصدی شاخص S&P500 آمریکا مثبت شده ‌اند. شاخص سهام نزدیک ۱۰۰ هم ۱٫۸ درصد پایین آمده است. شاخص‌های آتی سهام اروپا هم از بازگشایی منفی بازارهای محلی روایت می کنند. در آسیا شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه افت‌های اولیه را جبران کرده است. افت‌های اولیه شاخص‌های سهام ژاپن، استرالیا و کره جنوبی هم خنثی شد. شاخص سهام هنگ‌کنگ هم تا ۲٫۶ درصد بالا رفت.

اخبار بازار فارکس

شاخص‌های آتی سهام آمریکا مثبت بوده و شاخص‌های سهام آسیایی هم افت‌ های اولیه را جبران کرده‌اند. امروز شاهد جریانات ریسک ‌پذیری در بازار های مالی هستیم و اینطور به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران مشکلی با بالا ماندن نرخ ‌های بهره ندارند.

شاخص دلار آمریکا وضعیت با ثباتی داشته و ین ژاپن هم در واکنش به نشست بانک مرکزی ژاپن ضعیف شده است. بانک مرکزی ژاپن تغییری در سیاست‌های پولی اعمال نکرده و تأکید کرده که نرخ رشد تورم ژاپن سیر نزولی خواهد داشت و به همین دلیل به سیاست‌های انبساطی ادامه خواهد داد. این در حالی است که داده‌ های تورمی اخیر ژاپن بهتر از پیش‌ بینی‌ها بوده است.

شاخص مدعیان بیکاری آمریکا که نشانگر میزان تقاضا برای استفاده از مزایای بیمه بیکاری است به پایین ‌ترین سطح از ماه ژانویه رسید. این بدان معنی است که وضعیت بازار کار آمریکا خوب است. روز چهارشنبه فدرال رزرو آمریکا تغییری در نرخ بهره اعمال نکرد. اما از یک مرحله دیگر افزایش نرخ بهره حرف زد و تأکید کرد که در سال ۲۰۲۴ نرخ بهره کمتر از پیش‌بینی‌های قبلی کاهش می یابد.

 اخبار بازار ارز دیجیتال

هم‌بستگی بیت کوین با شاخص دلار ایالات متحده تقریباً به صفر رسید!

داده‌های پلتفرم اینتودبلاک نشان می‌دهد که درحال‌حاضر تقریباً هیچ هم‌بستگی میان قیمت بیت کوین با هیچ یک از شاخص‌های اصلی بازار وجود ندارد. طبق این داده‌ها، ضریب هم‌بستگی بیت کوین با شاخص دلار ایالات متحده به پایین‌ترین سطح خود یعنی ۰.۰۱- و نسبت به شاخص‌های اس‌اندپی ۵۰۰ و نزدک ۱۰۰ به‌ترتیب به ۰.۱۶- و ۰.۲۲- رسیده است. با این حال، روند قیمت اتریوم درجاتی از هم‌بستگی را با شاخص دلار آمریکا نشان می‌دهد؛ زیرا مقدار این ضریب هم‌اکنون ۰.۶۳- است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی