انتخاباتسیاسی

دانش آموزان در مشارکت حداکثری در انتخابات نقش دارند

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: دانش آموزان موتور محرکه در جامعه هستند که می توانند والدین و بستگان خود را پای صندوق های رای بیاورند و زمینه را برای مشارکت حداکثری فراهم کنند. بر این اساس ما بیشتر انرژی و وقت خود را صرف این گروه کرده ایم. علی مطهری با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تبیین اهمیت حضور حداکثری و مشارکت مردمی در انتخابات گفت: معلمان، مربیان، مدیران و دانش آموزان تأثیرگذارترین اقشار جامعه هستند که نقش اساسی و محوری را در ایجاد انتخابات ایفا می کنند. انتخابات و همچنین انتخاب حق با آنهاست.

با اخبار سیاسی با ایتوک همراه باشید.

وی افزود: به منظور ایجاد انگیزه و تشویق جامعه هدف برای تحصیل که شامل تمامی سطوح جامعه از اولیای دانش آموزان تا مدیران مدارس می شود، نشست ها و برنامه های ویژه ای با عناوین مختلف در سطوح مدارس و 24 ناحیه در سراسر کشور برگزار شده است. در سطح استان تبلیغات نامزدهای نمایندگی نیز ادامه دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بیان کرد: 48 مورد همایش دانش آموزی با عنوان «رای اول» به منظور تبیین اهمیت مشارکت حداکثری دانش آموزان دختر و پسر در انتخابات برگزار شده است. جشن های دهه فجر با حضور دانش آموزان رای اولی آغاز شده و برگزار می شود. وی ادامه داد: همچنین جلسات توجیهی و روشنگری مدیران و معلمان مدارس با حضور اساتید و سخنرانان برجسته کشوری و استانی برگزار شد و در این جلسات به دنبال تبیین نقش اساسی جامعه فرهنگیان در هر چه برگزاری هیجان انگیزتر انتخابات هستیم.

وی گفت: مشارکت فرهنگیان در روند اجرای انتخابات در دوره های مختلف چشمگیر و پرشور بوده است و تعداد قابل توجهی از عوامل اجرایی انتخابات در سطوح مختلف شهرستان را تشکیل می دهند. در این راستا می توان اذعان داشت که بیش از 80 درصد عوامل اجرایی دخیل در برگزاری انتخابات را معلمان و فرهنگیان تشکیل می دهند که در قالب هیأت های اجرایی و نظارت حضور دارند.

مطهری تصریح کرد: مدیران مدارس، معلمان و کادر اداری آموزش و پرورش به عنوان عوامل اجرایی در انتخابات حضور دارند و در روز انتخابات به عنوان ناظر شورای نگهبان، نمایندگان فرمانداران و سایر مسئولیت ها در حوزه های اخذ رأی حضور خواهند داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی