تاريخ

اخبار تاریخی جهان

داغ ترین اخبار تاریخی

ساعت بازدید از اماکن و موزه‌های تاریخی دچار تغییر شد!

ساعت بازدید از محوطه‌های تاریخی، کاخ‌ها و موزه‌ های زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی در نیمه دوم سال کاهش‌ یافته است.

ساعت بازدید از اماکن و موزه ‌های تاریخی از ٨ صبح تا ١٧ بعدازظهر می باشد، این در حالی است که ساعت بلیت‌ فروشی‌ این مکان‌ های تاریخی از ٨ صبح تا ١۶ بعدازظهر است. همچنین، ساعت بازدید برخی از موزه‌ ها، مانند موزه ملی از ٨:٣٠ صبح آغاز و تا ١٧ بعدازظهر ادامه می یابد. موزه‌ ها و دیگر اماکن تاریخی در نیمه اول سال از ساعت ٩ صبح تا ١٩ عصر باز می باشند.

اخبار تاریخی جهان

در معدن سنگ کشف عجیبی صورت گرفت: یک گنج تاریخی!

یک کشتی الیزابتی در شرایط عالی در بستر دریاچه‌ی معدن سنگ کِنت کشف شده است. این کشتی یکی از معدود نمونه ‌های بجامانده از یک دوره‌ی بسیار مهم در تاریخ دریانوردی انگلستان می باشد.

کارگران یک معدن سنگ در دانجِنس (روستایی در کنت انگلستان) در ماه آوریل، در حالِ لایروبیِ یک دریاچه بودند که با الوار‌های قرن شانزدهمی رو به رو شدند. پس از بیرون کشیدن این الوارها، بقایای تنه‌ی کشتی بی‌کم ‌وکاست و بدون اینکه از جابجایی آسیب دیده باشد، بیرون آمد.

این اکتشاف در فاصله‌ی ۳۰۰ متری از ساحل، تیم کارگران معدن را گیج کرد، به همین دلیل آن‌ ها با باستان ‌شناسی وِسِکس تماس گرفتند. شورای شهرستانِ کِنت پس از پی‌بردن به اهمیت این کشف خارق‌العاده از سوی کمیسیون یادمان‌ ها و بنا‌های تاریخی انگلستان درخواست حمایت و بودجه‌ی اضطراری کرد.

بر اساس تحلیل حلقه ‌های درخت، چیزی که باستان ‌شناسان دریافتند یک کشتی الیزابتی نادر است که الوار‌های آن بین ۱۵۵۸ و ۱۵۸۰ در دوران سلطنتِ ملکه الیزابت اول برش خورده اند. بیش از ۱۰۰ الوار از بدنه‌ی کشتی پیدا شده که با تحلیل آن‌ ها معلوم شد که این کشتی از چوب بلوط انگلیسی ساخته شده است.

آندرِآ هَمِل باستان ‌شناس دریاییِ باستان ‌شناسیِ وِسِکس گفت: «یافتن یک کشتی قرن شانزدهمی دست‌ نخورده و سالم در رسوبات یک معدن، غیر منتظره و در عین حال خوشایند است. این کشتی پتانسیل افشای راز‌های زیادی از دوران حیات خویش را داراست؛ دوره‌ای که شواهد کمی از کشتی‌سازی‌های آن در دست است، اما می‌دانیم دوره‌ی بسیار مهم تغییر در ساخت کشتی و دریانوردی بوده است.»

این کشتی در فاصلۀ ۳۰۰ متری از دریا یعنی در جایی که امروز معدن قرار دارد پیدا شده و کارشناسان باور دارند که کشتی یا در این دماغه غرق شده و یا پس از فرسوده شدن در همین‌جا به حال خود رها شده است. باستان‌ شناسان با استفاده از اسکن لیزری و عکاسی دییجیتال، کشتی را مورد بررسی قرار دادند. پس از اتمام این کار، الوار‌ها همانجا که کشف شدند، یعنی در دریاچه‌ی معدن دوباره دفن می‌شوند؛ تا گل و لای آن منطقه همچنان به حفظ بقایای این کشتی کمک نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی