تاريخ

اخبار تاریخی داغ ایران

اخبار آثار تاریخی ایران

اشیاء تاریخی ایرانی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک اهدا شد!

یک شهروند دانمارکی در اقدامی ارزشمند تعدادی از اشیاء و وسایل باستانی پر ارزش تاریخی و فرهنگی متعلق به ایران که در سالیان دور توسط اجدادش به دانمارک منتقل و در مجموعه خانوادگی نگهداری می‌شده را به سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ تحویل داد.

بر اساس گزارش سفارت ایران در دانمارک، شهروند دانمارکی با مراجعه به سفارت جمهوری اسلامی ایران، خود را علاقمند به تاریخ و فرهنگ ایران معرفی کرد و با اهداء اشیا بیان کرد: این اشیاء متعلق به مادربزرگش بوده که به همراه خانواده خویش طی سال های دهه ۱۹۶۰ برای مدتی در ایران زندگی می‌کردند و بعد ها در وصیت خود ذکر کرده که این اشیاء متعلق به مردم ایران و سرزمین فارس بوده و می ‌بایست به خاستگاه اصلی بازگردانده شوند. او از سفارت کشورمان درخواست کرد که اشیاء مزبور به سرزمین و مردم ایران بازگردانده شود.

خانم نادی پور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک ضمن تشکر و قدردانی از اقدام ارزشمند این شهروند دانمارکی که نشان دهنده علاقمندی جامعه دانمارک به تاریخ و فرهنگ ایران می باشد، بیان داشت: اشیاء و آثار باستانی، بخشی از میراث فرهنگی و تاریخی هر کشوری است که بازگرداندن آنها خود نوعی احترام به مردم، فرهنگ و تاریخ آن کشور تلقی می‌شود.

وی همچنین اضافه کرد: سرزمین ایران، مهد تمدن‌ بزرگ و دیرین دنیا است که حفظ آثار ارزشمند برجای مانده آن که شاهدی بر شکوه و عظمت این تمدن است، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. اشیاء مذکور شامل ۲۸ قطعه فلزی اعم از پیکان و سرنیزه، جسم برنده، گردن آویز، النگو، سوزن، و اجسام فلزی کوچک به شکل حیوانات است که قرار است با هماهنگی وزارت امورخارجه ضمن انتقال به داخل کشور برای کارشناسی و نگهداری به سازمان میراث فرهنگی تحویل داده شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی