اقتصادی

اخبار بازار مسکن

قیمت مسکن افزایش پیدا می‌کند؟

به نقل از خبرملت: قیمت مسکن طی سال های اخیر در ایران به شدت افزایش پیدا کرده است. چندی پیش رئیس مرکز پژوهش های مجلس از افزایش 52 برابری قیمت مسکن طی 17 سال اخیر گلایه کرده بود. پاییز سال 1401 بیشترین میزان افزایش قیمت مسکن طی فصول گذشته رخ داد.

در حالی که بسیاری از خریداران و مستاجران از افزایش شدید قیمت مسکن و قیمت اجاره گلایه دارند برخی رسانه‌ها از کاهش قیمت ها در روزهای اخیر خبر داده‌اند.به گفته بسیاری از کارشناسان اقتصادی بازار مسکن در نیمه اول سال ۱۴۰۲ در رکود شدید به سر می‌برد. برخی حتی از کاهش قیمت مسکن در این برهه زمانی خبر داده‌اند.

سایه رکود بر بازار فلزات و میلگرد در هفته گذشته

به نقل از خبرملت: بررسی قیمت میلگرد در روزهای پایانی هفته‌ای که گذشت نشان می‌دهد، قیمت هر کیلو میلگرد آجدار ۱۰ که پرمصرف‌تر از سایر اندازه ها است، درب کارخانه‌های مختلف بین ۲۱ هزار و ۹۰۰ تا ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می‌شود. بیشتر قیمت‌ها در آخرین روز بازار، یعنی پنجشنبه، نسبت به روز قبل از آن ثابت یا نزولی بوده و کاهش یک روزه قیمت‌ها نیز بین ۰.۲ تا یک درصد گزارش شده است.

همچنین عمده این قیمت‌ها نسبت به هفته گذشته کاهش یافته که این کاهش عموما کمتر از دو درصد است. در مجموع قیمت بیشتر انواع میلگرد نسبت به ماه قبل هم کاهش یافته، اما در این مدت نوساناتی را تجربه کرده است. قیمت امروز هر کیلو میلگرد در سایزهای ۵.۵ تا ۳۲ نیز بین ۲۱ هزار و ۳۰۰ تا ۲۵ هزار تومان بوده است.

اخبار بازار طلا

قیمت طلا، سکه و ارز

قیمت طلا و دلار امروز در بازار تهران باز هم کاهش یافت. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت دلار امروز در بازار ۱۰۴ افزایش یافت و در کانال ۴۹ هزار تومان بالا رفت. در این میان، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار ۲ میلیون و ۳۲۳ هزار تومان قیمت پیدا کرد. هر قطعه سکه امامی نیز ۲۷ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان بود.

اگر به این موضوع علاقه مندید اخبار اجتماعی را از دست ندهید.

اخبار تحلیل بازار خودرو امروز

پراید ۱۴۵ میلیون تومان شد!

به نقل از اقتصاد آنلاین: قیمت پراید صندوقدار سال ۸۴ به ۱۴۵ میلیون رسیده است. قیمت پراید دست دوم برای مدل ۱۳۱ SE سال ۹۴ با ۲۴۰ هزارکارکرد حوالی ۱۷۰ میلیون اعلام شد. قیمت پراید کارکرده ۱۱۱ SE سال ۹۶ نیز با ۴۲ هزارکارکرد حوالی ۲۵۰ میلیون اعلام شده است. طبق آگهی فروش خودرو ، قیمت پراید گازسوز صندوقدار سال ۸۹ نیز ۱۶۰ میلیون ثبت شده است.

قیمت جایگزین پراید سقوط کرد!

به نقل از اقتصاد آنلاین: تیبا یکی از ارزان ترین خودروهای بازار است که به عنوان جایگزین پراید نیز شناخته می شود. کاهش قیمت خودرو نشان می‌دهد که قیمت تیبا هاچبک EX از ۴۰۰ میلیون در فروردین به ۳۲۰ میلیون رسیده است که ۷۰ میلیون ارزان شده است. قیمت تیبا صندوقدار SX بنزینی نیز در مدت گفته شده ۷۵ میلیون ارزان شده است.

پژوپارس ۳۲۷ میلیون تومان شد!

به نقل از اقتصاد آنلاین: قیمت پژوپارس LX در نمایندگی ۳۲۷ میلیون شده است و پژو پارس XU۷P سال در بازار ۴۹۵ میلیون است و پژوپارس LX در بازار کاهش یافت و به ۶۱۵ میلیون تومان رسید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی