آسیب های اجتماعیخبری

برگزاری دومین جلسه دادگاه اعضای سازمان مجاهدین

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) امروز سه شنبه 7 آذرماه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به صورت علنی برگزار شد.

به گزارش ایتوک، نماینده دادستان در اولین جلسه دادگاه 30 آذرماه کیفرخواست این پرونده را قرائت کرد و گفت: این پرونده شامل کیفرخواست دریافتی از دادسرای تهران با اتهامات مربوط به گروهک تروریستی منافقین موسوم به مجاهدین خلق است. هم به عنوان شخص حقوقی و هم در مقابل 104 مجری. مرکزی و عوامل اصلی آن زیر نظر این دادگاه می باشد.

نماینده دادستان در جلسه اول اتهامات چهار نفر از متهمان این پرونده یعنی سازمان موسوم به مجاهدین خلق (معروف به گروهک منافقین)، متهم ردیف دوم مسعود رجوی، متهم ردیف سوم مریم را قرائت کرد. قاجار عضدانلو (رجوی) و مهدی ابریشمچی.

امروز در دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) حجت الاسلام دهقانی، قاضی دادگاه ضمن تلاوت آیه 58 سوره نساء گفت: قضاوت به حق و اعتماد به صاحبان آنها است. بهترین چیزی که خداوند به آنها توصیه می کند.

وی ادامه داد: این دادگاه با رعایت کامل تشریفات قانونی پس از وصول کیفرخواست و بررسی دقیق آن توسط اعضای دادگاه و به استناد مستندات مواد 2، 4، 5، 6، 7، 12 و 13 ق. قانون مجازات اسلامی که به صراحت بیان می کند که قوانین جزایی ایران شامل کلیه افرادی است که در قلمرو حاکمیت جمهوری اسلامی ایران مرتکب جرم شوند، حتی اگر بخشی از جرم یا نتیجه آن در قلمرو حاکمیت جمهوری اسلامی واقع شده باشد. ایران جمهوری اسلامی ایران جرم ارتکابی در ایران تلقی می شود و هرکس در خارج از قلمرو حاکمیت مرتکب جرایم علیه امنیت نظام اعم از امنیت داخلی یا خارجی، تمامیت ارضی یا استقلال جمهوری اسلامی ایران شود، مرتکب جرم خواهد شد. مطابق قوانین کشور مجازات می شود.

دهقانی گفت: متهمان نامبرده در کیفرخواست با ارسال اخطاریه و ارسال پیام رسان به آدرس ایمیل خود برای حضور در جلسه یا ارائه وکیل مطلع شدند اما متهمان در مهلت مقرر از سوی وکیل حاضر نشدند. لذا برای آنها وکیل علی البدل انتخاب شد و متهم حق دفاع دارد و می تواند وکیل تعیین کند و علیرغم وجود وکیل علی البدل، متهم حتی حق خود را ضایع نکرده و می تواند وکیل تعیین شده از سوی دادگاه ارائه کند. به دادگاه دادگاه. غیبت متهم به معنای عدم رسیدگی نیست و این اقدام بدون آنها صورت می گیرد.

برگزاری دومین جلسه دادگاه اعضای سازمان مجاهدین

وی ادامه می دهد: دادگاه ها به منظور رعایت حق دفاع متهم، وکلای متخصص را از بین مراکز انتخاب می کنند.

دهقانی افزود: بر اساس مواد 387 و 388 به وکلای تسخیری اخطار شد که پرونده و کیفرخواست را مطالعه و اعتراض خود را به دادگاه اعلام کنند و اعتراضی نیز به موجب ماده 391 ق. قانون آیین دادرسی کیفری، محاکمه کامل اعلام شد و دادگاه زمان رسیدگی را تعیین کرد.

در ادامه جلسه نماینده دادستان با حضور در جایگاه و قرائت کیفرخواست پرونده گفت: متهم ردیف پنجم دادگاه رسیدگی به جرایم گروهک تروریستی منافقین زهرا است. اخیانی فرزند محمدحسین متولد 1343 در شاهرود. اخیانی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال 58 با پیوستن به نهضت ملی منافقین و مسئولیت دانش آموزان شهرستان شاهرود آغاز می شود. در سال 1360 سرپرستی تیم های اقدام دانشجویی را برعهده داشت که در همان سال به همین اتهام دستگیر و پس از چند روز آزاد شد. وی یکی از سرکردگان اصلی گروهک در عراق و از اعضای شورای رهبری منافقین است که علاوه بر مسئولیت در بخش‌های مختلف شاخه نظامی این سازمان، به عنوان یکی از رهبران مرتبط با منافقین نیز فعالیت داشته است. نیروهای آمریکایی وی در جریان انتخابات موسوم به سال 1383 به مدت 2 سال به عنوان اولین رئیس سازمان انتخاب شد و از جمله فعالیت های وی نظارت بر استقرار تیم ها و یگان های مرزی در میانه بود.

نماینده دادستان ادامه داد: این افراد وطن فروشی و کودک کشی  و به خاک و خون کشیدن مردم و خاک مملکت خود و … را افتخار می دانند البته اگر این افراد مملکت خود را مملکت می دانستند، قطعا خیانت نمی‌کردند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی