حوادث

جاده‌های آذربایجان غربی بوی خون می‌هد / ۱۷ مصدوم و ۵ فوتی در یک هفته اخیر

تصادف جاده های غربی

حمید محبوبی در گفتگو با مجله خبری ایتوک؛ اظهار کرد: ظهر روز یکشنبه ۲۶ شهریورماه، ۶ نفر در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی (ارومیه – سلماس) در اثر واژگونی دچار مصدومیت شدند.

وی عنوان کرد: روز جمعه ۲۴ شهریور نیز بر اثر حادثه رانندگی سه نفر در محور ارومیه به تبریز مصدوم شدند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی با بیان اینکه، در ۲۳ شهریورماه نیز تصادف پراید با پژو ۴۰۵، دو مصدوم و دو فوتی برجای گذاشت، گفت: در بیستم همین ماه نیز تصادف یک دستگاه خودروی سواری پراید با کامیون در محور پیرانشهر به نقده دو مصدوم و یک فوتی بر جای گذاشت.

محبوبی گفت: همچنین ساعت ۲۰:۱۸ روز یکشنبه ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۲؛ در محور خوی – ایواوغلی، تصادف دو خودروی پژو با پراید سه مصدوم و یک فوتی برجای گذاشت.

وی گفت: در تمامی این حادثه‌ها نجاتگران و تیم واکنش سریع معاونت امداد و نجات استان آذربایجان غربی بلافاصله به محل حوادث اعزام شدند و بعد از انجام اقدامات پیش بیمارستانی، مصدومین به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

محبوبی تصریح کرد: در یک هفته اخیر در محورهای مواصلاتی استان آذربایجان غربی ۱۷ نفر به دلیل سانحه رانندگی مصدوم و پنج فوت شده‌اند.

لازم به ذکر است؛ وضعیت جاده‌های آذربایجان غربی در شمال و جنوب استان در برخی محورها نامناسب بوده و ایمنی لازم را ندارند، افزایش تصادفات منجر به فوت و جرح شاهدی بر این مدعا است.

هر چند عدم رعایت قوانین رانندگی هم در این موضوع بی‌تأثیر نیست؛ اما در مجموع این مسئله از غیر ایمن بودن وضعیت برخی از جاده‌های استان نمی‌کاهد و در کنار آن کیفیت پایین خودروها نیز در افزایش موارد فوت و جرح تأثیرگذار بوده است.

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی