اجتماعیحوادثسفرسلامت

امدادرسانی به ۲۰۰ خودرو گرفتار در برف در آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی از رهاسازی نزدیک به ۲۰۰ خودرو گرفتار شده در برف ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

ایرج دست‌نشان در گفتگو با خبرنگار مجله خبری تحلیلی ایتوک، در خصوص وضعیت جوی و تردد در محورهای مواصلاتی استان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: بارش برف و کولاک در شهرستان‌های خوی و چالدران، باعث انسداد محورهای مواصلاتی در این شهرستان‌ها شده بود.

وی تصریح کرد: پس از بارش و کولاک سنگین برف در ۱۱ نقطه از استان در شبانه‌روز گذشته هم اکنون شاهد جوی آرام در اکثر نقاط استان هستیم؛ ولی کولاک برف در محور خوی به چالدران همچنان ادامه دارد و از هم همشریان درخواست داریم در صورت ضرورت از این مسیر تردد کنند.

دست‌نشان تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته به طور میانگین در سطح استان ۶۰ ساعت برف باریده است که با تلاش بیش از ۴۰ نفر از راهداران و با استفاده از ۲۵۰ تن شن و ماسه و ۳۰ دستگاه خودرو سبک‌وسنگین، بیش از ۸۰۰ کیلومتر از محورهای برف‌گیر استان برف‌روبی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: شماره‌تلفن ۱۴۱ به‌صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به شکایات و سؤالات هم استانی‌ها است و مسافرین در صورت ضرورت سفر در محورهای مواصلاتی استان با استفاده از سامانه و اپلیکیشن ۱۴۱ در جریان وضعیت محورهای مواصلاتی قرار گیرند.

دست‌نشان افزود: از رانندگان تقاضا داریم در صورت سفر بسیار ضروری در این مسیر از سالم‌بودن تجهیزات زمستانی همچون زنجیرچرخ و لوازم گرمایشی اطمینان حاصل کنند و در صورت عدم ضرورت از این محور تردد نکنند.

وی تصریح کرد: کلیه گشت‌های راهداری استان در محورهای مواصلاتی شهری و روستائی به‌منظور بررسی شرایط در جاده‌ها و محورها حضور خواهند داشت تا در صورت بروز مشکل سریعاً وارد عمل شوند.

دست‌نشان خاطرنشان کرد: بالغ بر ۴۰۰ دستگاه از ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و شهرستان‌ها برای مقابله با حوادث غیرمترقبه اورهال و آماده‌سازی شده‌اند و در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی