اجتماعی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی گفت: برگزاری یادواره‌ها ترویج فرهنگ، ایثار و شهادت است.

برگزاری یادواره شهدای آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار مجله خبری تحلیلی ایتوک ، داوود میرزایی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان‌غربی، در یادواره شهدای محمدشاه که در روستای محمدشاه شهرستان نقده برگزار شد، ضمن ادای احترام به روح بلند شهدا و خانواده شهدا و جانبازان و آزادگان اظهار کرد: زنده نگهداشتن شهدا کمتر از شهادت نیست امثال این یادواره‌ها ترویج فرهنگ، ایثار و شهادت است و ما باید این ارزش‌های الهی و انقلابی را برای نسل‌های آینده نقل کنیم.

 وی تصریح کرد: در واقع ما هرچه داریم به برکت دفاع مقدس هست و استان آذربایجان غربی ۱۲ هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است و هنوز هم شما چهره‌ها و تصاویر شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهدای هشت سال دفاع مقدس را می‌بینید که نشانگر آن است هنوز باب شهادت در این استان باز است.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی عنوان کرد: فلسفه خلقت انسان عبودیت و بندگی است و بعثت تمامی پیامبران و امامان از حضرت آدم تا امام زمان (عج) برای هدایت انسان‌ها به سمت عبودیت و بندگی است و انسان باید به آن تعالی و تکامل که اشرف مخلوقات است برسد و باید از فرشتگان هم بالاتر برود و این فلسفه خلقت است.

 وی گفت: از ابتدای خلقت قابیلیان در مقابل هابیلیان صف آرایی کرده‌اند، حق در مقابل باطل، قوای شیطانی در مقابل قوای رحمانی و همیشه این تنازع در طول تاریخ بوده است و بعد از رحلت رسول خدا در سال شصت ویک هجری اگر امام حسین (ع) قیام نمی‌کرد اثری از دین خدا باقی نمی‌ماند.

 میرزایی در ادامه بیان کرد: امام حسین به انسان‌ها و به همه آزادگان دنیا، درس آزادگی داد، پیام داد که اگر در مسیر حق قدم بردارید و از آن دفاع کنید به قله‌های تعالی و تکامل می‌رسید.

 وی اظهار کرد: معنی جمله کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا، امروزه برای همه معنی شده است و انقلاب‌هایی که در سطح خاورمیانه اتفاق افتاده، منشأ آن امام حسین (ع) است.

 میرزایی در ادامه گفت: در طول تاریخ آمریکا و ایادی استکبار بسیار تلاش کردند اسلام را بدنام کنند، آنها از اسم اسلام استفاده کردند تا چهره آن را مخدوش کنند و برای این کار داعش را به وجود آوردند تا اسلام را دینی کودک‌کش و ظالم جلوه بدهند؛ اما شاهد بودید که حاج‌قاسم جبهه مقاومت را در لبنان، سوریه و عراق پایه‌ریزی کرد.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: مردم فلسطین و غزه که در طول ۷۵ سال تنها بوسیله سنگ با اسرائیل می‌جنگیدند و در حال حاضر شاهد هستیم که چگونه دشمن را به خاک ذلت نشانده است و این پیروزی‌هایی که نصیب اسلام شده است باتدبیر مقتدرانه مقام معظم رهبری و رهنمودهای امام خمینی (ره) و به برکت خون شهدا است

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی