اجتماعیاخبار داغ روزشهری

معضل قطعی آب در آذربایجان غربی ادامه دارد / داد مردم ارومیه از بی‌آبی

مشکل بی‌آبی در ارومیه

به گزارش مجله خبری ایتوک؛ قطعی‌های مکرر آب در بیشتر مناطق و روستاهای آذربایجان غربی به دلایل و بهانه‌های مختلف، سبب شده تا فریاد مردم از بی‌آبی بلند شود بنابراین از مسئولان به جد استمداد کرده‌اند تا هر چه سریع‌تر نسبت به رفع این مشکل مهم اقدام کنند.

امسال برخی از کلان‌شهرها و بسیاری از شهرهای متوسط و کوچک کشور، در آستانه فصل تابستان، دچار قطعی هم زمان آب و برق شدند و این امر موجب ایجاد نارضایتی و گله‌مندی مردم شده است، در این میان استان آذربایجان غربی نیز از این قاعده مستثنی نمانده است.

در ماه‌های اخیر با اوج‌گرفتن گرمای هوا در کنار قطعی‌های مکرر برق در استان، بی‌آبی نیز یکی از مشکلاتی بود که مردم را آزار داده و موجب نارضایتی و انتقاد آنها شده است.

همچنین در کنار قطعی آب، خاموشی‌های برق نیز مزید بر علت شده است و گاه در برخی مناطق به مدت چند ساعت نه آبی در دسترس است و نه برقی!

در این میان بسیاری از هم‌وطنان نیز از نبود عدالت در این قطعی‌ها در برخی از نقاط شهر و روستاها شکایت دارند و می‌گویند قطعی‌های مکرر آب و برق در برخی از روستاها بیشتر است، و برخی دیگر از روستاها نیز در این زمینه مشکلی ندارد.

باتوجه‌به گرمای طاقت‌فرسا و کمبود آب، مردم انتظار دارند که اگر چنانچه قطعی برق اعمال می‌شود به طور یکسان و برابر در همه مناطق شهر اجرا شود که در این صورت عدالت رعایت شده و در این میان حق هیچ‌کس تضییع نشود.

 میزان آب موجود پاسخ‌گوی مردم روستای محال دول نیست

یکی از اهالی روستای محال دول در ارومیه به خبرنگار ایتوک، گفت: این روستا به‌شدت از کمبود آب آشامیدنی در مضیقه است و میزان آب موجود پاسخ‌گوی مردم روستا نیست.

علی موسوی گفت: متأسفانه اکثر اوقات با کمبود یا قطعی آب آشامیدنی روبه‌رو هستیم که باعث ناراحتی اکثر مردم روستا شده است.

یکی دیگر از اهالی روستای قزل‌عاشق با اشاره به مشکلات موجود در خصوص آب آشامیدنی گفت: اکثر اوقات با کمبود آب مواجه هستیم که امیدواریم مسئولان برای رفع این مشکلات اقدام کنند.

سعیده احمدزاده ساکن روستای خطایلو محال باراندوزچای نیز در خصوص قطعی و افت فشار آب به خبرنگار مجله خبری ایتوک، گفت: یک ماه است که آب‌شرب نداریم و مسئولان آب آشامیدنی این روستا را از طریق تانکرهای آب تأمین می‌کنند.

وی تصریح کرد: تأمین آب‌شرب ۶ نفر، برای یک زن میان‌سال واقعاً سخت است و باید روزانه به طور متوسط ۱۰ گالن آب از تانکر پرکرده و مسافت طولانی را تا منزل طی کنم.

سودابه زن جوانی که با یک دبه بزرگ به همراه فرزندش در صف آب ایستاده بود، بیان کرد: هر روز مجبور هستم مسافت سه‌کیلومتری تا محل برداشت آب را با کودک یک‌ساله‌ام طی کنم و با دبه آب را به خانه بیاورم.

وی در ادامه بیان کرد: چندین بار این موضوع را به اداره کل آب و فاضلاب گزارش داده‌ایم؛ اما مسئولان خود روستاییان را مقصر دانسته و می‌گویند، حفر ۶ چاه‌های غیرمجاز باعث ازبین‌رفتن آب‌های زیرزمینی شده و در نهایت منجر به قطعی آب می‌شود.

 آبفا همچنان عاجز از رفع مشکل قطعی آب است

سارا ساکن خیابان رودکی شهر ارومیه نیز از قطعی‌های مکرر آب گلایه کرد و گفت: آبفا همچنان عاجز از رفع مشکل قطعی آب است و شهروندان در حال تحمل این وضعیت هستند، شایسته است مسئولان ارشد استانی به این معضل توجه ویژه‌ای داشته باشد.

  مردم ارومیه در رؤیای آب سالم

مجید ساکن خیابان مظفری در ارومیه با ابراز نارضایتی از قطعی‌های مکرر آب اظهار کرد: علی‌رغم وعده‌های مدیرکل آبفا مبنی بر اینکه به‌زودی معضل کمبود آب رفع می‌شود اما متأسفانه همچنان دسترسی به آب شرب در برخی مناطق برای شهروندان به رویا تبدیل شده است.

وی افزود: مدیرعامل آبفای سابق استان که در کانون انتقادات در خصوص مشکلات آبی قرار داشت و با وعده‌های محقق نشده به دنبال وقت‌کشی برای مدیریت تنش آبی بود به نظر می‌رسد این مدیر نیز دست‌کمی از مدیر سابق نداشته و توانایی مدیریت ندارد.

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی