اجتماعیبیمه و بانککشاورزی و دامداری

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور:کسب رتبه اول کشوری آذربایجان‌غربی در جذب بیمه شده جدید/پرداخت عیدی مستمری بگیران صندوق در هفته آینده

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور از جذب رتبه اول در حوزه حذب بیمه شده جدید خبر داد.

به گزارش مجله خبری تحلیلی ایتوک،بیت الله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور در نشست خبری که بصورت ویدئو کنفرانس همزمان در سراسر کشور برگزار شد گفت:در راستای تحقق عدالت اجتماعی ۴۵ اقدام مهم و راهبردی برای نخستین بار در کشور اجرا می شود که مهترین انها شامل افزایش حداکثری جذب بیمه شدگان جدید، افزایش پایداری، تحقق تمدید حداکثری بیمه پردازی، پرداخت ۲۲ هزار فقره تسهیلات و ارائه بیمه تکمیلی درمان و … می باشد

برقراری با اظهار اینکه ۳۰ میلیون نفر جزء جامعه هدف صندوق می باشد؛ گفت: در حال حاضر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر می باشند.

او با بیان اینکه تاکنون ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده جدید در صندوق داشتیم؛ گفت: آذربایجان‌غربی در حوزه جذب بیمه شده جدید رتبه اول را کسب کرده است.

برقراری تصریح کرد: استانهای آذربایجان شرقی و فارس نیز به ترتیب رتبه های دوم و سوم را کسب کرده اند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور در ادامه با بیان اینکه هم اینک ۱۹۲ هزار مستمری بگیر از صندوق می باشند؛ گفت: تلاش ما براین است که تمامی مستمری بگیران تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرند که در این راستا فاز اول این طرح به صورت پایلوت در سه استان اصفهان، همدان و آذربایجان شرقی در حال اجرا می باشد.

برقراری با اظهار اینکه نتیجه اجرای فاز اول طرح رضایت بخش بود، نوید داد: فاز دوم طرح سال آینده برای تمامی مستمری بگیران صندوق اجرا خواهد شد.

وی با تصریح اینکه طرح مذکور در سه فاز اجرا خواهد شد؛ گفت: در فاز سوم طرح تمام بیمه شدگان نیر تحت بیمه تکمیلی قرار خواهند گرفت.

مدیر عامل صندوق اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر در ادامه داد: صندوق با واریز یارانه دولتی خدماتی نظیر پرداخت حقوق مستمری، از کارافتادگی، مستمری متوفا به بازماندگان به اعضای خود ارائه می دهد و همچنین انتقال بیمه به تامین اجتماعی و سایر بیمه ها بابت تجمیع سوابق انجام می شود.

برقراری با اشاره به انجام ۴۵رمورد اقدام مهم و راهبردی در راستای تحقق عدالت اجتماعی در کشور گفت: این اقدامات برای نخستین بار اجرا شده اند و شامل نگاه بیمه ای مبتنی بر محاسبات بیمه ای،افزایش کمیته سیار محاسبات بیمه، و جذب بیمه شده جدید می باشند.

او همچنین با اشاره به عملکرد صندوق گفت: امسال ۱۶۵ درصد رشد بیمه ای داشته ایم و در تمدید بیمه شدگان ۶۳ درصد و در حوزه مستمری ۸۲ درصد شاهد رشد بودیم.

برقراری همچنین به افزایش ۴۱ درصدی پوشش اجتماعی زنان اشاره کرد و گفت: به توجه به ماده ۲۱ جوانی جمعیت مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر بصورت رایگان تحت پوشش صندوق قرار می گیرند.

او تصریح کرد: حق بیمه مادران طرح جوانی جمعیت توسط دولت پرداخت می شود و از بابت هر فرزند ۲ سال سابقه  به سوابق بیمه ای آنها افزوده می شود.

مدیر عامل صندوق اجتماعی کشاورزان و روستائیان در خصوص پرداخت وام به مستمری بگیران، بعنوان یکی دیگر از خدمات صندوق، اظهار کرد: امسال ۳ هزار فقره وام به مستمری بگیران پرداخت شده است.

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی