اجتماعی

کلید روشنایی نقاط تاریک جاده امامزاده ارومیه روشن شد

جاده امامزاده

به گزارش مجله خبری ایتوک؛ موضوع روشنایی در جاده‌های آذربایجان‌غربی مسئله‌ای است که همواره موردتوجه هم‌استانی‌ها قرار دارد و نبود روشنایی در شب‌هنگام در برخی جاده‌های استان به سبب نبود دید کافی، باعث بروز حادثه و متأسفانه حتی سبب مرگ‌ومیر نیز می‌شود.

جاده امامزاده ارومیه که مسیری پرترافیک و پر رفت‌وآمد است از این قاعده مستثنی نبود و در طول سال‌های گذشته مردمان این شهر از تاریکی مطلق رنج می‌برد.

این مسیر به دلیل وجود باغات زیاد، طبیعت بکر و همچنین وجود امامزاده ابراهیم سالانه میزبان بیش از ۱۰۰ هزار گردشگر مذهبی از سراسر استان است؛ بنابراین اصلاح روشنایی معابر این جاده می‌بایست از اولویت‌های مسئولان استانی باشد که پس از پیگیری‌ها و مطالبات مردم ارومیه روشنایی این جاده توسط مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان‌غربی اصلاح شد.

طاهر کیامهر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه هفته گذشته پروژه روشنایی معابر جاده امامزاده ارومیه به بهره‌برداری رسیده است، گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۲۰ میلیون تومان اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: نصب 14 پایه 12 متری، نصب 30 دستگاه چراغ 210 وات، کابل‌کشی روشنایی معابر به طول 330 متر از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در قالب پروژه اصلاح روشنایی معابر جاده امامزاده ارومیه بود که روز گذشته به‌صورت کامل به بهره‌برداری رسید.

کیامهر در ادامه با اشاره به پیشرفت 40 درصدی پروژه دوم در قالب اصلاح و جابه‌جایی خط ۲۰ کیلوولت مسیر جاده امامزاده در راستای تعریض جاده از جانب اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: باتوجه‌به تعریض جاده فوق از جانب اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان طرح جابه‌جایی و اصلاح خط 20 کیلوولت در مسیر فوق با جابه‌جایی و نصب هشت دستگاه ترانس و سه هزار و ۴۰۰ متر خط 20 کیلوولت با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه باقی پروژه در روزهای آتی به اتمام خواهد رسید، خاطرنشان کرد: پروژه اصلاح روشنایی معابر جاده امامزاده ارومیه که از دغدغه‌های مردم این منطقه بود اتمام و پروژه اصلاح و جابه‌جایی خط ۲۰ کیلوولت نیز در مدت‌زمان تعیین شده و با تلاش شبانه‌روزی تلاشگران صنعت برق استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در راستای محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات به مناطق محروم، تلاش شد رضایتمندی مشترکین شهری و روستایی در اولویت تأمین برق قرار گیرد.

کلام‌ آخر؛

تأمین روشنایی محورهای ارتباطی از نیازهای اساسی است که در افزایش احساس امنیت و پیشگیری از حوادث برای رانندگان و مسافران عبوری مهم است و باید با ایمن‌سازی مطلوب و مناسب راه‌ها از طریق ساماندهی بافت سطح جاده و مهم‌تر از آن نصب انواع علائم و تجهیزات ایمنی به خصوص روشنایی، برای کاهش سوانح و حوادث جاده‌ای گام برداشت و این امر باید در الویت مسئولان مربوطه قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی