اجتماعی

سگ‌های ولگرد بلای جان شهروندان ارومیه‌ای شده است

سگ‌های ولگرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی مجله خبری تحلیلی «ایتوک» افزایش تعداد سگ‌های ولگرد در ارومیه علاوه بر ایجاد صحنه‌های ناخوشایند در سطح این شهر، خطراتی را برای شهروندان ایجاد کرده که گلایه و نارضایتی‌هایی را به دنبال داشته است و بسیاری از شهروندان خواهان جمع‌آوری این حیوانات هستند.

شهروندان بارهاوبارها اعتراضات خود را همراه با عکس و فیلم در شبکه‌های اجتماعی و یا حضوری اعلام کرده‌اند؛ اما همچنان شاهد بی‌مسئولیتی مسئولان هستیم که این موضوع باعث افزایش تعداد زیادی از سگ‌های بی‌صاحب در کوچه و خیابان شده است تا جایی که روز گذشته کودک سه‌ساله ارومیه مورد حمله سگ‌های ولگرد قرار گرفت و به دلیل جراحت بالا جان خود را از دست داد.

بنابراین خبرنگار این رسانه، گفتگویی با شهروندان، اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه و دادستان استان آذربایجان‌غربی در خصوص حمله سگ‌های ولگرد به کودک سه ساله ارومیه‌ای داشته که در ادامه می‌خوانید؛

سگ‌های ولگرد خیابانی حتی شب‌ها نیز آرامش را از مردم سلب کرده‌اند

شهروندی در گفتگو با خبرنگار ایتوک، اظهار کرد: تا جایی که یادم می‌آید سگ نماد محافظت بود و نگهبانی، اما سال گذشته مورد حمله سگ‌ها واقع شدم نه‌تنها این ذهنیت مثبتم منفی شد، بلکه هنوز هم هر کجا سگ می‌بینم ترس تمام وجودم را فرامی‌گیرد.

وی بیان کرد: سگ‌های ولگرد خیابانی حتی شب‌ها نیز آرامش را از مردم سلب کرده‌اند و با پارس‌کردن و سروصداهای ناهنجار موجب اذیت و آزار مردم می‌شوند.

️اقدامات مدیریت شهری نسبت به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد ناکافی بوده است / برخورد با عوامل مقصر وظیفه شورا است

توماج وحید افشار عضو شورای شهر ارومیه گفت: مسئولان مرتبط با خدمات شهری در شهرداری ارومیه باید پاسخگوی کم‌کاری صورت‌گرفته در خصوص حمله سگ‌های ولگرد به یک کودک باشند.

وی افزود با ابراز تأسف از مرگ یک کودک به دلیل حمله سگ‌های ولگرد در ارومیه، اظهار کرد: اگر بخواهیم با واقعیت پیش برویم باید بگوییم شهرداری برای جمع‌آوری یا عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد کارهایی کرده است؛ اما با اتفاق تلخی که برای کودک سه‌ساله رخ‌داده، می‌بینیم که اقدامات شهرداری ناکافی بوده و نتوانسته از آن اتفاقی که نباید می‌افتاد، جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه شورای شهر موظف است این قضیه را به‌صورت جدی پیگیری کرده و با عوامل مرتبط با جمع‌آوری سگ‌های ولگرد برخورد کند، خاطرنشان کرد: شورای شهر در قبال رایی که از شهروندان گرفته باید حافظ منافع آنان باشد و بدون هیچ مسامحه‌ای با عوامل مربوطه برخورد کند.

عضو شورای شهر ارومیه با تأکید بر اینکه وظیفه مدیریت شهری این است که حداکثر دلجویی را از خانواده این کودک انجام دهند تا تسلی خاطر آنان شود، افزود: کسانی که چه در شورای شهر و چه در شهرداری حاضر به دیدن کم و کاستی‌ها نبوده و با سینهٔ سپر کرده، معتقدند که در حال حاضر مدیریت شهری در نقطهٔ آرمانی از نظر خدمات‌دهی است باید نسبت به‌اتفاق تلخی که برای یک کودک سه‌ساله افتاده است پاسخگو بوده و مسئولیت آن را بر عهده بگیرند.

پیگیر حادثه جان باختن کودک خردسال هستیم

ساسان ابراهیم‌زاده عضو شورای اسلامی شهر ارومیه نیز به موضوع جان‌باختن کودک خردسال ارومیه‌ای واکنش نشان داد و گفت: برای ابراز همدردی با خانواده این کودک در خانه‌ها آنها حضور پیدا کردیم و قطعا پیگیر این حادثه هستیم.

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی برای تعقیب خاطیان فوت کودک سه ساله در شهرک شاهد

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی طی دستوری به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواستار تعقیب و مجازات خاطیان و مقصران حادثه ناگوار حمله سگ‌های ولگرد به دختر بچه سه ساله در شهرک شاهد ارومیه که موجب فوت این کودک گردید شد.

وی در این دستور از دادستان ارومیه خواسته است با بررسی دقیق و فوری موضوع فوت کودک سه ساله که به تایید پزشکی قانونی هم رسیده است افراد و مسولینی که مرتکب سهل‌انگاری یا ترک فعلی شده‌اند تحت تعقیب قرار دهد.

عتباتی ضمن ابراز تاسف از این اتفاق ناگوار و تسلیت به خانواده این کودک بر اقدام عاجل و ورود قاطع به موضوع تاکید و گفت هر کسی و یا هر مقامی که مقصر تشخیص داده شود با وی برخوردهای قاطع قانونی معمول خواهد شد.

وی در پایان ضمن تذکر جدی به مسولان و متولیان امر جلوگیری از اتفاقات مشابه را بجد خواستار و نظارت مستمر و مداوم دادستانی را خواستار شده است.

️اقدامات مدیریت شهری نسبت به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد ناکافی بوده است / برخورد با عوامل مقصر وظیفه شورا است

حسین مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران با تأکید بر دستور قبلی خود به سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه مبنی بر جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در آستانه بازگشایی مدارس، از صدور دستور ویژه جهت بررسی فوت کودک سه‌ساله ارومیه‌ای بر اثر حمله سگ‌های ولگرد در شهرک شاهد خبر داد.

وی تصریح کرد: پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه در همین زمینه تشکیل و بازپرس ویژه‌ای برای بررسی پرونده در نظر گرفته شده است که روز شنبه جلسه رسیدگی فوری آن پرونده برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی