اخبار داغ روز

4 میلیارد برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی اختصاص یافت

به گزارش مجله خبری تحلیلی «ایتوک» ناصر عتباتی رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی در جلسه ستاد دیه استان که امروز در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد بیان داشت: در جشن گلریزان امسال شاهد کمک‌های مردمی بی‌نظیر مردم به ستاد دیه بودیم که تاکنون سه میلیارد و سیصد میلیون تومان نیز در مهرماه سال جاری مردم نیک‌سیرت استان برای آزادی زندانیان جرایم مالی و غیرعمد کمک کردند که در این جلسه نحوه تخصیص بخشی از این مبالغ برای آزادی این زندانیان باتوجه‌به شرایط آنها اتخاذ تصمیم خواهد شد.

وی افزود: اکنون نیز مبلغ چهار میلیارد و 100 میلیون تومان برای آزادی 49 نفر از محکومان مالی و جرایم غیرعمد اختصاص یافت.

عتباتی افزود: این توفیقات با همراهی مردم و تلاش اعضای ستاد دیه استان که فی‌سبیل‌الله برای آزادی زندانیان مالی و جرایم غیرعمد تلاش می‌کنند حاصل شده است که نشان از احساس مسئولیت و نگاه متعهدانه تک‌تک شهروندان استان به امر زندان و زندانی است که امری خداپسندانه و ارزشمند است.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی عنوان کرد: زندانیانی جرائم غیر عمد افرادی هستند که نا خواسته خود و خانواده هایشان را دچار مشکل کرده اند و کمک به این افراد ضمن پاداش معنوی و اجر اخروی، موجب سر بلندی در زندگی است.

وی با تاکید بر لزوم تغییر نگرش جامعه به زندانیان جرایم غیرعمد گفت: ریسک فضای کسب و کار و مشکلات ناشی از آن در بسیاری از جوامع حل شده و مشکلات اقتصادی از جمله ورشکستگی در اذهان جامعه به عنوان یک جرم در نظر گرفته نمی‌شود.

عتباتی تصریح کرد: از خیران استان خواهشمندیم در راستای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نهایت کمک و تلاش خود را بکنند چراکه کمک خیران و همراهی مردم در این امر خیر ضمن آزادی زندانیان در مسیر رفع مشکل خانواده‌های آنها که چشم انتظار حضورشان در جمع خود هستند٬ می‌شود.

در ادامه جلسه اعضای ستاد دیه به بررسی پرونده‌های محکومان مالی و غیرعمد پرداختند و با تصمیماتی که اتخاذ گردید مبلغ چهار میلیارد و یک‌صد میلیون تومان پرداختی بلاعوض از ستاد دیه کشور و خیرین استان برای آزادی 49 نفر از محکومان مالی و جرایم غیرعمد اختصاص یافت.

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی