اخبار داغ روز

جدال مسئولین برای فرار از خون السان / سگ‌های ولگرد در ارومیه همچنان جان می‌گیرند

سگ‌های ولگرد

به گزارش مجله خبری حرف رک؛ روز پنجشنبه چهار آبان‌ماه حمله سگ ولگرد به کودک سه‌ساله در شهرک شاهد ارومیه حادثه تلخی رقم زد و باعث فوت کودک معصوم شد.به دنبال این حادثه رئیس دادگستری آذربایجان‌غربی، دادستان استان، مرکز وکلا، نمایندگان فعلی مجلس، کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، شهردار و برخی از اعضای شورای ارومیه با انتشار استوری و تهیه کلیپ‌های گوناگون در پیج و صفحات شخصی خود به این اتفاق واکنش نشان دادند.

دستور رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی برای تعقیب خاطیان فوت کودک سه‌ساله در شهرک شاهد

به دنبال فوت دلخراش کودک سه‌ساله در شهرک شاهد ارومیه، ناصر عتباتی رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی اولین مسئولی بود که واکنش نشان داد و از دادستان مرکز استان خواست تا خاطیان و مقصران این حادثه تحت تعقیب و مجازات قرار بگیرند.

جلسه فوری دادستان ارومیه برای بررسی دقیق علت فوت کودک

حسین مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌غربی که پیش‌ازاین و در آستانه بازگشایی مدارس دستور داده بود سگ‌های ولگرد از سطح شهر جمع‌آوری شود، این بار نیز از صدور دستور ویژه جهت بررسی فوت کودک سه‌ساله ارومیه‌ای بر اثر حمله سگ‌های ولگرد در شهرک شاهد خبر داد و گفت: پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه تشکیل و بازپرس ویژه‌ای برای بررسی این موضوع نظر گرفته شده است.

 حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر: اینجا غزه نیست، آذربایجان است

حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر یکی از سه نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با انتشار یک بیانیه و یک استوری جداگانه به حادثه مرگ تلخ پسربچه ارومیه‌ای واکنش نشان داد.

ذاکر با انداختن توپ به زمین شورای شهر و شهرداری نوشت: اگر رئیس شورا، شهردار و برخی اعضای شورای شهر بجای تلاش برای مهندسی انتخابات مجلس سال 1402، ظرفیت خود را برای حل مشکلات شهری به کار می‌گرفتند، اکنون شاهد این حجم از ترافیک شهری و حادثه جان‌سوز فوت کودک خردسال نبودیم. اینجا غزه نیست، اینجا آذربایجان است.

وی همچنین با انتشار یک متن کوتاه در کانال تلگرامی‌اش با تأکید بر لزوم جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از فرودگاه تا مرکز شهر، خواستار برخورد با مسببان اصلی اتفاق تلخ و جبران خسارت شد.

وحید جلال‌زاده: خون کودکان غزه باارزش است

وحید جلال‌زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی هم با انتشار ویدئویی در پیج اینستاگرامی خود توصیه کرد نباید از خون کودک کشته شده توسط سگ‌های ولگرد بهره‌برداری انتخاباتی کرد؛ چون عاقبت‌به‌خیری ندارد.

وی همچنین با حمایت از شهرداری، با اذعان به وجود شبکه فساد گفت: عده‌ای برای جلب رضایت شبکه فساد به دنبال تخریب هستند و خدمات شهرداری را زیر سؤال می‌برند!

این نماینده مردم ارومیه در مجلس با تأکید بر اینکه خون کودکان غزه به‌اندازه خون این کودک ارومیه‌ای که مورد حمله سگ ولگرد قرار گرفته و جان‌باخته است باارزش است، تصریح کرد نباید بعضی از افراد از این موقعیت سوءاستفاده کرده و افکار عمومی را فریب دهند که به نظر می‌رسد واکنشی کنایه‌آمیز به استوری سید سلمان ذاکر باشد.

روح‌الله حضرت‌پور: مقامات قضایی با خاطیان برخورد کنند

حضرت پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با انتشار یک توئیت ضمن تسلیت به خانواده داغدار ارومیه‌ای، از مقامات قضایی خواست که به این موضوع ورود پیدا کرده و با مسببان اصلی برخورد کنند.

شورای اسلامی شهر ارومیه: تسلیت می‌گوییم

یک روز پس از وقوع این حادثه، جلسه فوق‌العاده هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه شب جمعه پنجم آبان‌ماه از ساعت ۱۹ تا ۲۲ با حضور همه اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار ارومیه، معاون خدمات شهری و مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری برای بررسی حادثه درگذشت کودک سه‌ساله برگزار شد و در نهایت ضمن ابراز همدردی و تسلیت با خانواده داغدیده، مقرر کردند تا جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را تشدید کنند.

از نکات جالب‌توجه نشست فوق‌العاده اعضای شورای شهر و شهردار ارومیه این بود که از مقامات قضایی که در حال پیگیری برای برخورد با خاطیان بودند تشکر کردند و تعهد دادند تا حصول نتیجه نهایی این موضوع را پیگیری و با ارائه راهکارهای لازم به مردم گزارش دهند!

شهرداری کارهایی کرده؛ اما ناکافی بوده

توماج وحید افشار عضو شورای شهر ارومیه با اذعان به اینکه شهرداری در زمینه جمع‌آوری سگ‌های ولگرد کارهایی کرده است، گفت: با اتفاق تلخی که برای کودک سه‌ساله رخ‌داده، می‌بینیم که اقدامات شهرداری ناکافی بوده و نتوانسته از آن اتفاقی که نباید می‌افتاد، جلوگیری کند.

این عضو شورای شهر ارومیه همچنین گوشزد کرد که همه اعضای شورای شهر باید در قبال رأی که مردم گرفتند، حافظ منافع آنان باشند با عوامل مقصر بدون مسامحه برخورد کنند.

وی همچنین با انتقاد از کسانی که فکر می‌کنند مدیریت شهری از نظر خدمات‌دهی در نقطه آرمانی قرار دارد گفت: باید مسئولیت این حادثه را برعهده بگیرند و پاسخگو باشند.

یکی از وکلای ارومیه‌ای هم در این باره هم شهرداری و هم والدین کودک را مقصر دانسته بود.

واکنش متناقض رسانه‌های ارومیه

حادثه تلخ کشته‌شدن کودک سه‌ساله به‌خاطر حمله سگ‌های ولگرد افکار عمومی را جریحه‌دار کرد و واکنش‌های مختلفی از هر سو در پی داشت. در این میان واکنش متناقض برخی رسانه‌ها جالب‌توجه بود.

تعدادی از رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی بدون تحلیل این حادثه و بررسی ابعاد آن صرفاً در نقش سپر محافظ شهردار ظاهر شدند و نقدهای وارد شده به شهرداری را با ادبیاتی نسبتاً تند پاسخ دادند.

این رسانه‌ها همچنین از سکوت رهبردین معاون عمرانی استاندار سؤال می‌کردند و از واکنش سید سلمان ذاکر هم به‌شدت عصبانی بودند.

توئیت پسر رئیس شورای شهر هم جالب‌توجه بود. سجاد کریمی با اشاره به استوری سید سلمان ذاکر که شهردار، رئیس شورای شهر و برخی اعضای شورای شهر را متهم به مهندسی انتخابات کرده بود، نوشت: من به‌جای هیئت‌رئیسه شورا و شهردار ارومیه بودم برای اثبات ادعای خنده‌دار و واهی حجت‌الاسلام سلمان ذاکر کار را به مرجع قضایی می‌کشاندم تا درس عبرتی شود به تمام نامزدهای مجلس از این حرف‌ها نزنند.

حالا هم در تازه‌ترین واکنش‌ها به این حادثه، نقل‌قولی از یکی از مسئولین در برخی رسانه‌ها دست‌به‌دست می‌شود مبنی بر اینکه فوت کودک سه‌ساله به‌خاطر حمله سگ‌ها نبوده است.

هر چند فوت شهروندان به‌خاطر حمله سگ‌های ولگرد موضوع جدیدی نیست و هرازگاهی در گوشه‌وکنار کشور رخ می‌دهد؛ اما تکرار این حوادث باعث نشده هیچگاه از اهمیت این موضوع کاسته شود. از طرفی هم با وجود هشدارهای صریح و تجربه شده در این باره مشخص نیست چرا برنامه جامع و مدونی برای کاستن از جمعیت سگ‌های ولگرد تدوین نمی‌شود.

در حادثه کشته‌شدن السان علیزاده کودک سه‌ساله ساکن شهرک شاهد ارومیه هر چقدر شهردار و شورای شهر مقصر باشند، کسانی که از این حیوانات حمایت می‌کنند و آنها ار در محیط شهری تغذیه و رشد می‌دهند هم تقصیر دارند.

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی