کشاورزی و دامداری

۳۶ فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: بر اساس ارزیابی‌های کارشناسی 36 فرصت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان شناسایی و به مرکز سرمایه گذاری جهت مشارکت فعالان اقتصادی در این حوزه ها، معرفی شده است.

عبدالله فتح‌ الله‌زاده، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی افزود: ارائه تسهیلات سرمایه مورد نیاز متقاضیان به مبلغ 71 هزار و 200 میلیارد ریال و همچنین 10 هزار و 490 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش برای اجرای 29 طرح بزرگ توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با رویکرد تولید محصولات کشاورزی صادراتی از ابتدای سال جاری پیگیری شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 182 متقاضی سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر 21 هزار و 369 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و 81 طرح با اعتباری بالغ بر 14 هزار و 416 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی، به بانک‌های عامل معرفی شدند. معاون جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: متقاضیان اجرای 631 طرح کشاورزی از محل اعتبارات تبصره 16 با اعتبار مورد نیاز یک هزار و 39 میلیارد ریال و 35 طرح با اعتبار دو هزار و 137 میلیارد ریال از محل اعتبارات تبصره 1. 18 سال جاری از سوی معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان به بانک‌های عامل معرفی شده است.

فتح الله زاده تاکید کرد: به دنبال استفاده از ظرفیت فعالان اقتصادی و بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف بخش کشاورزی استان به بهترین شکل ممکن هستیم و در این راه شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی گام مهمی است. وی افزود: توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای، توسعه کشت گیاهان دارویی، توسعه صنایع تبدیلی و غذایی از جمله زمینه‌های شناسایی شده برای جذب سرمایه‌گذار در بخش کشاورزی استان است.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مذکور ادامه داد: این طرح‌ها در قالب تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی استان اجرا می‌شود که نقش مهمی در تامین امنیت غذایی جامعه خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی