پلیس و انتظامی

۶۷ متخلف شکار در استان آذربایجان غربی دستگیر شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از دستگیری ۶۷ متخلف شکار و صیادی در استان توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست از ابتدای پاییز امسال تاکنون خبر داد.

سعید شهند، مدیر کل حفاظت محیط زیست در ارومیه اظهار داشت: از متخلفان 45 قبضه سلاح، 3 دستگاه موتور برق و بیش از 3 هزار متر تور ماهیگیری به همراه سایر ادوات شکار کشف و ضبط و پس از تنظیم صورتجلسه تخلف به مرجع قضائی معرفی شد.

وی افزود: علاوه بر گشت زنی و کنترل، اقدامات مختلفی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست در راستای پیشگیری از تخلفات زیست محیطی از جمله شکار و صیادی انجام شده است که از جمله آنها می‌توان به نصب علائم هشدار دهنده در مناطق تحت مدیریت مانند پارک ملی دریاچه ارومیه و 7 کیلومتری نوار مرزی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای جوامع محلی و روستائیان و برگزاری کلاس‌های آموزشی یک ساعته با محیط بان در مدارس سراسر استان اشاره نمود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه هیچ گونه مجوزی برای شکار پرندگان و حیات وحش از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صادر نشده است، اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست طی گشت‌های مستمر شبانه‌روزی، مناطق طبیعی و … زیستگاه‌های استان رصد نموده و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی صورت می‌دهند.

وی در پایان از مردم و دوستداران محیط زیست خواست در صورت رؤیت هر گونه تخلف زیست محیطی و شکار مراتب را از طریق سامانه تلفنی و شبانه‌روزی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی